Predchodca Peugeot 508 v prvej generácii prešiel testom Euro NCAP v roku 2011 a už vtedy získal plný počet 5 hviezd. Nasledovník teda nemohol zaspať na vavrínoch a musel ponúknuť adekvátnu ochranu, čo sa aj potvrdilo.
Ochrana dospelých
Pri čelnom náraze s čiastočným prekrytím mali horšiu ako zelenú (dobrú) známku vodičove spodné časti nôh, vodičov trup a spolujazdcova spodná časť ľavej nohy. Pri čelnom náraze bez prekrytia mali horšie hodnoty trupy oboch predných cestujúcich. Aj tak však 508 získala slušných 96 %.
Ochrana detí
V oboch prípadoch, teda bočnom aj čelnom náraze nevykázali figuríny detí vo veku 6 a 10 rokov horšie ako dobré hodnoty, okrem krku oboch figurín pri čelnom náraze. Aj tak si z tejto kategórie odviezla 508-mička 86 %.
Ochrana chodcov
V tomto prípade testu bola problémovým miestom hrana prednej kapoty v strede nad maskou chladiča. Problémom sú však aj A-stĺpiky a spodná hrana čelného okna, kde boli všetky výsledky ohodnotené ako zlé. V tejto kategórii získala 508-mička 71 %.
Asistenčné systémy
V sériovej výbave je systém núdzového brzdenia, ktorý fungoval pri mestských aj diaľničných rýchlostiach a dokázal rozoznať chodcov aj cyklistov. V tejto kategórii získal nový Peugeot 508 79 %. Celkový výsledok je zisk 5 hviezdičiek a zaradenie k najbezpečnejším autám od Peugeotu.