Poďme sa skutočne novú dôležitú vec, ktorá sa ukrýva pod prednou kapotou. Peugeot v snahe sprístupniť svoju hybridnú techniku širším vrstvám zákazníkov dopĺňa ponuku o najslabší benzín-elektrický model s označením Plug-in Hybrid 180 e-EAT8.
Základom novinky je rovnako ako v prípade ostatných verzií preplňovaný zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra, ktorý je v tomto aute naladený na 150 koní pri 6000 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 300 Nm pri 3000 ot./min.
Spaľovaciemu agregátu sekunduje elektromotor s výkonom 81 kW (110 koní) a krútiacim momentom 320 Nm, pričom výrobca uvádza systémových 180 koní a 360 newtonmetrov.
Elektrická jednotka čerpá energiu z rovnakého lítiovo-iónového akumulátora s kapacitou 12,4 kW, ktorý môžete nabíjať buď základnou integrovanou nabíjačkou s výkonom 3,7 kW, alebo si môžete za príplatok objednať model so 7,4 kW.
Okrem tohto si 508 naďalej môžete objednať do silnejším dobíjacím hybridom s celkovým výkonom 225 koní (+ 360 Nm), alebo máte na výber vrcholné prevedenie so štvorkolkou Plug-in Hybrid4 360 e-EAT8 Peugeot Sport Engineered, ktoré produkuje kombinovaných 360 koní a 520 Nm.
Sympatické tiež je, že v tomto aute aj naďalej ostáva možnosť kúpiť si ho s naftovým štvorvalcom 1.5 HDi (130 k, 300 Nm), ktorý je alternatívou k základnému benzínovému trojvalcu 1.2 PureTech (130 k, 230 Nm).
Pokiaľ ide o dizajn, Peugeot 508 dostal modifikovanú prednú masku natiahnutú takmer na celú šírku auta, nové väčšie logo, samozrejme iné nárazníky a prepracované diódové svetlá s tromi zvislými pruhmi denného svietenia na každej strane. Mimochodom maticové LED by mali byť štandardom vo všetkých troch dostupných výbavách.
Peugeot hovorí, že vo vylepšenom interiéri kládli jeho zamestnanci dôraz na kvalitu a moderné materiály a hlavnou snahou mal byť posun k luxusnému segmentu. Aj kvôli tomu sa v aute objavuje nový infotainment i-Connect s 10-palcovým displejom, pričom okrem online navigácie a hlasového ovládania zvláda i diaľkové aktualizácie.
Faceliftovaný Peugeot 508 dorazí na trh v lete 2023 a vyrábať sa bude aj naďalej vo Francúzsku, v závode v Mulhouse.
zdroj: Peugeot