Ešte vlani na jeseň ste si mohli Peugeot 508 kúpiť za takzvanú akciovú cenu 39 090 eur. Konkrétne sedan 1.5 HDi s výkonom 130 koní, osemstupňovým automatom a výbavou Allure. Aktuálne porovnateľné auto po medzigeneračnej modernizácii už stojí 42 990 eur, respektíve v akcii 41 490 eur.
Kombi SW je potom nepatrne drahšie. Základ za 44 290 eur, so zníženou cenovkou 42 790 eur. Vlani však bol za akciových 40 390.
Dobrou správou je, že Peugeot vám za uvedené čiastky dá už v základe kompletne diódové svetlá, vpredu navyše adaptívne maticové LED, tak ako automobilka sľúbila pri predstavení. K tomu je bez príplatku tiež 10-palcový dotykový displej s novým infotainmentom i-Connect, ktorý máte automaticky v kombinácii s 12,3-palcovým digitálnym prístrojovým panelom.
V základe je tiež dvojzónová automatická klimatizácia, dažďový i svetelný senzor s elektro-chromatickým vnútorným spätným zrkadlom, 17-palcové hliníkové disky, bezkľúčové odomykanie i štartovanie, elektricky nastaviteľnú bedrovú opierku pre vodiča či bezdrôtový Android Auto i Apple CarPlay.
Prostredná výbava GT začína s naftovou jedna-päťkou na 45 490 eur (43 990 v akcii), kombík vychádza na 46 790 (45 290) eur. K vyššie uvedenému pridáva adaptívny tempomat, prednú parkovaciu kameru, systém udržiavania v jazdnom pruhu, osemnástky, čalúnenie alcantarou a volantom potiahnutým perforovanou kožou, klimatizácia má kontrolu kvality vzduchu a vpredu nájdete tiež lepšie vyhrievané sedadlá s možnosťou manuálne predĺžiť sedáky.
Aby toho nebolo málo, Peugeot v štandarde pridáva hliníkové pedále, elektro-chromatické vonkajšie spätné zrkadlá, ambientné osvetlenie a textilné koberce.
Novinkou v ponuke je základný 180-koňový plug-in hybrid s motorom 1.6 turbo, osemstupňovým automatom a prídavným trakčným akumulátorom s kapacitou 12,4 kWh. Peugeot vám ho v základnej výbave Allure a štvordverovou karosériou predá za najmenej 49 490 eur alebo teda za akciovku 47 990 eur. Háčik je akurát v tom, že ešte vlani ste dostali výkonnejší PHEV naladený na 225 koní za zníženú čiastku 46 990 eur. Ak ho chcete dnes, musíte dať na drevo minimálne 49 990 eur (bez zľavy 51 490 eur).
Súčasná výbava GT potom stojí (uvádzame už len štandardne znížené ceny) v kombinácii so slabším benzín-elektrickým pohonom 50 290 eur a za silnejšie prevedenie dáte 52 290 eur. A mali by sme dodať, že už základná výbava Allure obsahuje palubnú 3,7-kWh nabíjačku a nabíjací kábel na pripojenie do 230-voltovej zásuvky istenej 10-ampérovou poistkou.
Vrcholom je opäť plug-in hybrid so systémovým výkonom 360 koní a pohonom oboch náprav vďaka zadnému elektromotoru, pričom Peugeot si tento model cení na 69 990 eur, respektíve 71 290 eur, ak potrebujete päťdverový model SW.
To nie je málo, v základnej cene ale máte okrem iného systém nočného videnia, adaptívne tlmiče, lepšie 380-milimetrové predné brzdy v kombinácii so štvorpiestikovými strmeňmmi či elektricky nastaviteľné a vyhrievané predné masážne sedadlá.
Len pre zaujímavosť sme sa pozreli do cenníka z roku 2019, keď bola 508 uvedená na trh ako novinka. V tom čase ste za 1.5 diesel s výkonom 130 koní, v kombinácii s manuálom a výbavou Active, zaplatili 26 990 eur. Najlacnejší benzín (1.6 PureTech s výkonom 180 koní a automatom) vyšiel na 29 890 eur a vôbec najdrahšia 508 2.0 BlueHDi (177 koní) vo výbave GT stála 41 590 eur, teda len o 100 eur viac ako dnešný základ.
zdroj: Peugeot