Tak ako? Budú ostré športové Peugeoty PSE alebo GTi?
Po ukončení produkcie Peugeotu 308 GTi v roku 2021 to vyzeralo, že éra legendárneho označenia je nenávratne preč. Nahradiť ju mala elektrifikovaná divízia PSE (Peugeot Sport Engineered), no zdá sa, že táto stratégia nevyšla podľa predstáv. Šéf Peugeotu, Alain Favey, však prináša skvelé správy: „Môžem potvrdiť návrat značky GTi na elektrickom Peugeote e-208 a to čo najskôr.“
Elektrické GTi? Ďakujeme a čo spaľovák?
Hoci prvotný plán hovorí o elektrickej 208 GTi, Favey naznačil, že Peugeot pozorne počúva reakcie zákazníkov a nevylučuje ani verziu so spaľovacím motorom. „Začneme s 208, ale rozhodne budeme počúvať aj pripomienky zákazníkov. Nevylučujeme, že bude aj iná varianta 208 GTi, v súčasnej dobe ju ale neplánujeme,“ dodal.
Inšpirácia v Abarthe 600e?
Technické detaily elektrickej 208 GTi sú zatiaľ neznáme, no vzhľadom na zdieľanú platformu s Abarthem 600e, môžeme očakávať podobné parametre. Abarth 600e ponúka výkon 175 kW v základnej verzii a až 207 kW v limitovanej edícii Scorpionissima. Maximálna rýchlosť je 200 km/h a zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 5,85 sekundy. Batéria s kapacitou 54 kWh je vybavená výkonnejším chladením.
Očakáva sa tradičný "hot hatch" prejav – agresívny bodykit, športovejší interiér a digitálne vylepšenia. Peugeot by mohol pridať prvky ako meranie času na okruhu, G-force, launch control a elektronické riadenie krútiaceho momentu. Okrem výkonnejšieho motora sa očakávajú aj vylepšenia podvozku, ako napríklad mechanický samosvorný diferenciál Torsen, tuhšie pruženie a stabilizátory, širší rozchod kolies, nový brzdový systém a kvapalinové chladenie batérie. Samozrejm až bližšie špecifikácie ukážu, čo všetko bude mať novy 208 GTi.
Návrat ku koreňom
Obnovenie označenia GTi má pomôcť zákazníkom „znovuspojiť sa“ s bohatou históriou značky Peugeot, podobne ako sa o to snaží aj Renault so svojimi retro modelmi. Prvá generácia Peugeotu 208 (2012-2019) sa dočkala verzie GTi s preplňovanou 1.6-kou Prince s výkonom 147 kW, spárovanou s manuálnou prevodovkou. Nová 208 GTi by mohla konkurovať modelom ako Alpine A290 a MINI JCW Electric. Ďalšie značky v rámci koncernu Stellantis nedávno predstavili svoje malé a rýchle elektromobily, ako napríklad Lancia Ypsilon HF, Alfa Romeo Junior Veloce a Abarth 600e, ktoré zdieľajú rovnaký základ ako súčasná 208.
Ostáva nám len čakať na ďalšie informácie o novej generácii Peugeotu 208 GTi, ktoré s vami budeme čo najskôr zdielať. Bude to pre Peugeot (r)evolúcia v podobe ostrého elektromobilu, alebo návrat ku klasike so spaľovacím motorom? Nechajme sa prekvapiť!
zdroj: Autoexpress Carscoops Auto