Kategória terénnych pickupov je vo svete stále obľúbeným žánrom. Predáva sa vo všetkých regiónoch sveta a hoci je v Európe stále vnímaná viac ako prestížna záležitosť, než pracovný nástroj, v Afrike, Ázii, Austrálii, aj Amerike je auto toho druhu často považované typický rodinný povoz pre ľudí žijúcich v odľahlejších oblastiach. Práve pre nich postavil Peugeot novinku nesúcu názov Peugeot Landtrek.
Pre 3 europalety
Peugeot Landtrek je k dispozícii v dvoch karosárskych prevedeniach. Typickou pracovnou verziou je Landtrek Single Cab s celkovou dĺžkou 5390 mm a ložnou plochou so základnými rozmermi 2430 x 1600 x 500 mm, na ktorej odvezie až 3 europalety. Poteší aj jeho užitočná hmotnosť 1,2 t a schopnosť utiahnuť brzdený príves ťažký 3 tony. Na želanie vám Peugeot dodá Landtrek aj bez zadného nárazníka. V takom prípade sa zadné čelo korby dokáže otvárať až o 180°.
Ak sklopíte zadné delené operadlo, Peugeot sľubuje, že na jeho zadnú stranu môžete bez rizika poškodenia naložiť náklad ťažký až 100 kg. Vpredu sú dve samostatné sedadlá, pre pracovnú verziu však fabrika dopredu ponúka aj trojmiestnu lavicu. Ak v takom prípade sklopíte prostredné operadlo, jeho zadná strana unesie 75 kg nákladu.
Druhou, podstatne prestížnejšou a luxusnejšie vybavenou verziou je Landtrek Double Cab s celkovou dĺžkou zníženou na 5330 mm. Rázvor náprav 3180 mm však zostáva rovnaký ako v prípade verzie Single Cab, na rozdiel od nej však Double Cab na korbe s rozmermi 1630 x 1600 x 500 mm odvezie o jednu europaletu menej. Svetlá výška oboch verzií sa pohybuje v rozsahu 214 – 235 mm (aj podľa použitých pneumatík, 214 mm pre 16-palcové disky, 235 mm pre disky s priemerom 17 a 18 palcov).
Ako v osobáku
Fabrika je veľmi hrdá najmä na stvárnenie a dielenské spracovanie kabíny. Landtrek je údajne pripravený na použitie v drsných podmienkach, čomu zodpovedá povrchová úprava plastov, ich ľahké udržiavanie v čistote a predovšetkým použitie praktických riešení uľahčujúcich každodenný pracovný život. Zároveň je to však súčasné auto s celou armádou asistenčných systémov, nechýba mu ani asistent udržiavania v jazdných pruhoch, okolie auta sledujú 4 kamery a na cestu svieti hlavnými LED svetlometmi. Kamerový systém je nastavený tak, že ako náhle senzory pri jazde v teréne zistia v okolí auta prekážku, automaticky sa aktivujú všetky kamery.
V strede palubnej dosky sídli 10-palcový dotykový displej. Moderná palubná doska Landtreka pripomína skôr osobné autá. V kabíne nájdete 37 l úložných priestorov.
Stará dobrá nafta
Vlna elektrifikácie je síce pekná vec, no v teréne a ďaleko od civilizácie na ňu nie je spoľahnutie, Peugeot Landtrek preto prichádza s dvojicou osvedčených spaľovacích motorov. Prvým z nich je turbodiesel 1.9 HDi s výkonom 110 kW (150 k), krútiacim momentom 350 Nm a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Getrag. Fabrika mu udáva kombinovanú spotrebu len 7,8 l/100 km. Komfortnejšou alternatívou bude benzínový štvorvalec 2.4i Turbo naladený na 154 kW (210 k), krútiaci moment 320 Nm a spolupracujúci so šestupňovou manuálnou prevodovkou (opäť Getrag). Na želanie vám k nemu Peugeot dodá aj 6-stupňový automat Punch s možnosťou sekvenčného radenia a tromi voliteľnými režimami (Normal, Eco, Sport).
Peugeot Landtrek Double Cab - základné rozmery
Peugeot Landtrek Single Cab - základné rozmery
S pohonom 4x4, aj redukciou
K dispozícii budú dve verzie pohonu. Základom je pickup s pohonom len zadných kolies, jeho výhodou je však nižšia pohotovostná hmotnosť a vyššie užitočné zaťaženie. Pre zákazníkov jazdiacich v teréne však Landtrek ponúka verziu 4x4. Má stály pohon všetkých kolies s možnosťou voľby dvoch režimov – 4H (pre štandardné použitie) a 4L (redukcia 2,7:1). Pre najťažšie podmienky je zadný diferenciál vybavený uzávierkou.
Novinka sa na trhu ukáže už v roku 2020, ako prvé budú na rade trhy Latinskej Ameriky a Afriky. A Európa? Vzhľadom na špecifickú legislatívu sem Peugeot svoj Pickup Landtrek údajne nepošle.