GM v minulom roku pre získanie 7% akcií investoval 423 000 000 dolárov. Pre pokles trhu v roku 2012 prišiel GM o zárobok vo výške 1,7 miliardy dolárov a PSA, ktorý je výrazne závislý na domácom dopyte, je ohrozený dokonca existenčne. Ak GM neprijíme možnosť kontroly, čo by vyžadovalo obrovské finančné investície, ktoré GM už vopred avizoval, že nebude podporovať (aspoň nie bez záruky, že nebude mať povolené uzávierky tovární a prepúšťanie zamestnancov vo Francúzsku a Nemecku), analytici predpovedajú že Peugeotu dôjdu peniaze pred koncom roku 2013. Peugeot sa predtým obrátil na čínsku spoločnosť Dongfeng aby zachránil čo sa dá v priemyselnom odvetví. Tieto rozhovory sa zrejme zastavili.
Čo by GM robil s Peugeotom, ak by vykonal dodatočnú investíciu?
Odpoveď je nejasná, ale počiatočné špekulácie uvádzajú zbavovanie sa spoločných platforiem medzi francúzskym výrobcom a GM Európskej divízie Opel , spolu so zmenami a konsolidáciou pracovných síl a výrobných schopností. Inými slovami, prerušenie výroby, prepustenie pracovníkov a očakávaných peňažných úspor ktoré by mali tieto opatrenia priniesť. Problém s predchádzajúcim scenármi však je, že francúzska vláda, ktorá uskutočnila kontroverzné investície za 7 miliárd eur do automobilky, a v zmluvách zakotvila, aby nedochádzalo k rozsiahlemu prepúšťaniu a uzatváraniu tovární v rámci svojho územia. Obe spoločnosti GM aj PSA informácie o údajných rokovaniach o fúzii odmietli komentovať. Skaza a beznádej!