Nejde o žiadnu revolúciu, v prípade elektrických áut sa však v oblasti dojazdu skutočne počíta každý kilometer navyše. A tak hoci nejde o zásadné zmeny v technike, určite stojí snaha konštruktérov automobilky Peugeot predĺžiť dojazd svojich áut za pozornosť. Modely e-208 a e-2008 využívajú stále rovnakú techniku (vrátane platformy eCMP a pohonu) a aj po optimalizácii, ako úpravy v automobilke nazvali, si zachovávajú zhodné výkonové charakteristiky. Poháňa ich synchrónny elektromotor s výkonom 100 kW (136 koní) a energiu čerpajú z trakčného akumulátora s kapacitou 50 kWh. Ako teda automobilka získala väčší dojazd?
Zmeny v reduktore, pneumatikách aj klimatizácii
Ako priznali konštruktéri automobilky, zmenili prevodový pomer v jednostupňovej prevodovke áut a spolu s ním vymenili i pneumatiky. V prvomontáži teraz svoje autá obúvajú na pneumatiky novej generácie s nižším valivým odporom (trieda A+). To však nie je všetko. Konštruktéri upravili aj tepelné čerpadlo a do systému klimatizácie pridali senzor vlhkosti. Ten umiestnili v hornej časti čelného skla, čím vraj teraz dokážu jemnejšie a účinnejšie riadiť klimatizovanie kabíny. Menšia energetická náročnosť sa vraj najviac prejaví v chladnom počasí. A ako veľmi stúpli dojazdy? V prípade modelu e-208 je to o 22 kilometrov (na celkových 362 km podľa metodiky WLTP) a e-2008 o 25 kilometrov (na výsledných 345 km).
zdroj: Peugeot