Quartz pôsobí masívnym dojmom. Silácky dizajn zvýrazňuje "kamenný efekt". :)
Dizajn konceptu je pomerne zaujímavý. Automobil dlhý 4,5 metra stojí na 23 palcových kolesách. Výrobca mal snahy o to, aby Quartz podľa svojho názvu vyzeral akoby bol vytesaný z kryštálu alebo kremeňa. Auto už len na fotkách pôsobí masívnym dojmom. Dizajnéri vynechali B stĺpik. Bežné otváranie dverí nahradili štýlovejším smerom nahor. Okrem toho svietenie zabezpečujú výhradne LED svetlá.
Koncept stojí na rovnakej platforme ako typ 308 (EMP2). Vpredu má nápravu typu McPherson a vzadu viacprvkové nezávislé zavesenie. Peugeot svoj výtvor navyše vybavil pneumatickým podvozkom, ktorý umožňuje meniť svetlú výšku od 300 do 350 mm.
Peugeot Quartz disponuje hybridným výkonom rovnajúcim sa 500 konským silám. Zaujímavo pôsobiace SUV však pravdepodobne nikdy neuvidí linky sériovej výroby.
Vnútorný priestor má byť totožný s kabínou bežného sedanu.
2
Oveľa zaujímavejšia situácia vládne v oblasti pohonu. Základ tvorí 1,6 litrový štvorvalec, ktorý poznáme z Peugeotu RCZ R. K jeho výkonu 199 kW (207 k) automobilka pridala ešte dva elektromotory. Jeden z nich poháňa prednú, druhý zadnú nápravu. Každý z nich disponuje výkonom 85 kW (116 k). Celkovo teda francúzsky koncept SUV dosahuje 368 kW (500 k).
V elektrickom režime zvládne Quartz prejsť 50 kilometrov. V bežnom režime spolupracuje predný elektromotor a spaľovací agregát. Elektrická jednotka navyše pomáha s preraďovaním na šesťstupňovej automatickej prevodovke a rekuperuje brzdnú energiu. Zadný elektromotor sa pripája až v režime Race. Údaje o zrýchlení nepoznáme a k ničomu by nám ani nepomohli. Je veľmi nepravdepodobné, aby Peugeot vyrábal 500 koňové SUV.
Automobilka si navyše pripomína 30. výročie narodenia modelu 205 GTi. Pri tejto príležitosti vystavuje špeciálnu 208 s prívlastkom GTi 30th. My, ktorí ju neuvidíme si musíme vystačiť so zverejneným videom.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: Audi TT Offroad Concept kombinuje vlastnosti kupé a SUV