Mám obavy, že návrat do sveta GTi je po skvelých úspechoch v 80. a 90. rokoch dosť rozpačitý. GTi chcú robiť len ako 5 dverový model, čo je podľa mňa veľká chyba. Pod kapotou je známy výsledok spolupráce BMW a PSA. Aj z typu RCZ známy 1,6 litrový prepĺňaný THP štvorvaleci vyladený na 147 kW (200 k). Twin-scroll turbo, priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie a zdvih ventilov - to všetko znie naozaj super. Adekvátne technológiám vychádza aj litrový výkon vyše 91 kW / l, teda takmer 125 k z litra. Maximálny výkon je k dispozícii v rozsahu 5 500 až 6 800 ot, krútiaci moment 275 Nm zas v rozsahu 1 700 až 4 500 ot. Výrobca zvlášť upozorňuje na špeciálne odladený zvukový prejav motora pri razantnej akcelerácii, na ktorom si motorári dali záležať.
Motor je spriahnutý so 6-stupňovou mechanickou prevodovkou. Na stvoku model 308 GTi zrýchli za 7,7 s, maximálku výrobca nezverejnil. Zato v dobe naháňania emisných čísel tvorcovia tlačovej správy nezabudli prízvukovať čísla priemernej spotreby 6,9 l / 100 km a tesne pod 160 g CO2 na km.
Peugeot 308 GTi, to našťastie nie je len výkonný motor a doplnky karosérie. Upravené je aj pruženie. Predná náprava McPherson má väčšie odolnejšie uloženia, hrubšie skrutné stabilizátory a športové kolesá s rozmermi plášťov 225/40 R18. Samozrejme, auto odlišujú rôzne drobnosti na prednej maske v interiéri a iná bižutéria. Mňa najviac zaujíma, či bude nový adept v triede GTi segmentu C zdatný súper pre nemecké hothatche. Na domácom trhu sa do predaja dostane po 10.06. V SR by to mohlo byť začiatkom letných prázdnin.