Cieľom je zlepšiť služby klientom a zvýšiť rentabilitu siete. Predajcovia a servisy musia zlepšiť profesionalitu a zvýšiť počet zamestnancov. Nové zmluvy budú obsahovať jednoznačné požiadavky a zohľadnia lokálne zvláštnosti. Peugeot bude rozlišovať medzi vidieckymi, mestskými a veľkomestskými regiónmi. To znamená, že vo veľkých mestách budú požiadavky na servisy a predajcov vyššie než na vidieku.
Dovozca chce aktívne pomôcť zlepšeniu služieb predajcov a servisov. V budúcnosti preto budú servisy dostávať náhradné diely priamo od importéra, a to raz denne. Doteraz sa diely dodávali prostredníctvom veľkých partnerov Peugeotu. Cieľom je poskytnúť všetkým servisom priamy prístup k skladovým zásobám. Podľa de Ryckera je riadna dvojročná výpovedná lehota férová a dáva všetkým partnerom dostatok času prispôsobiť sa novým podmienkam. To sa však netýka nových servisov. Pri podpísaní zmluvy budú musieť nové firmy splniť prísnejšie podmienky s okamžitou platnosťou. Partneri, ktorí splnia kritériá ešte pred uplynutím dvojročnej lehoty, budú môcť podpísať novú zmluvu hneď.
Sprísnením kritérií má dôjsť ku konsolidácii celej servisnej siete a de Rycker chce upraviť podmienky konkurenčného boja. „Hospodárska súťaž musí existovať, ale nie tak, ako funguje v súčasnosti. V niektorých regiónoch máme tvrdý boj, v ktorom však nikto zo zúčastnených nemôže vyhrať.“
Nemecké združenie predajcov Peugeotu zatiaľ reaguje zdržanlivo. Na jednej strane vyzdvihol snahu o vyššiu profesionalitu a zlepšenie hospodárskej súťaže, o ich postoji rozhodnú detaily. „Musíme najprv vedieť, čo nás čaká,“ povedal úradujúci prezident združenia Albert Schwinn. Preto de Rycker mieni tento týždeň predstaviť zástupcom predajnej a servisnej siete svoje plány.
zdroj: Automobilwoche
Odpovedalo 71 ľudí