Nové generácie modelov 3008 a 5008 sú od počiatku dostupné s hybridným, plug-in hybridným a elektrickým pohonom. Ak ste chceli čisto batériovú verziu, Francúzi vám mohli ponúknuť jeden elektromotor naladený na 213 koní a akumulátor s kapacitou 73 kWh, ktorý stačil na dojazd 527 kilometrov v prípade menšej e-3008, respektíve 502 kilometrov, ak ste dali prednosť väčšiemu modelu e-5008.

Inú alternatívu ste si vybrať nemohli, to sa však aktuálne mení. Peugeot totiž vyrukoval s novou väčšou batériou, ktorú vyrába v gigafactory ACC vo francúzskom mestečku Douvrine.

S uvedeným akumulátorom sa zároveň spája nový elektromotor s nepatrne vyšším výkonom, ktorý má 170 kilowattov, teda 231 koní, čím chce výrobca pravdepodobne vyrovnať hmotnostný handicap nových elektrických modelov.

Samotná batéria má využiteľnú kapacitu 96,9 kilowatthodiny, pričom je len o 15 milimetrov vyššia v porovnaní so staršou, 73-kilowatthodinovou batériou. Peugeot tvrdí, že aj vďaka takmer rovnakým rozmerom nového akumulátora konštruktéri nemuseli zasahovať do pôvodného skeletu, takže autá ponúkajú nezmenený priestor v interiéri i batožinový priestor.

Normovaný dojazd Peugeotu e-3008 Long Range sa predĺžil na rovných 700 kilometrov, zatiaľ čo e-5008 Long Range zvládne na jedno nabitie 668 kilometrov.

Obe autá je možné nabíjať maximálnym výkonom 160 kW, takže batériu dostanete z 20 na 80 percent za 27 minút. Krátke 10-minútové rýchlonabíjanie potom predĺži dojazd o 150 kilometrov. Obe nové verzie Peugeot verejne predstaví na blížiacom sa parížskom autosalóne, pričom na ich batérie poskytne záruku 8 rokov alebo 160 tisíc kilometrov.

zdroj: Peugeot