Jano_1987
26.02.20 14:54
A
@MaťkoMaťko:
1) pozeral som na nete, možno mi to ušlo. Na druhú stranu čo som pozeral nejaké testy, tak LMP2 dokáže byť rovnako rýchla ako LMP1, rozdiel je akurát ten, že LMP1 by mali byť hybridy, kým LMP2 sú klasické spaľovacie motory. Ale kvôli tomu, aby LMP2 neboli rýchlejšie ako LMP1, tak sa umelo spomalili.
2) kvalifikácia je jedna vec, samotné preteky druhá. Napríklad v F1 sa v pretekoch oproti kvalifikácii jazdí o 5-10 sekúnd na kolo pomalšie ako v kvalifikácii.
3) F1 vs LMP, v Spa. Každé F1 je stavaná na tento typ okruhov, kým LMP sú robené primárne pre Le Mans, teda iné podmienky, iné požiadavky atď. Samozrejme svoje zohráva aj čas pretekov kým v F1 sa zvyčajne jazdí cca 1,5h, tak LMP jazdia od 6-24 hodín. Ak by F1 mala jazdiť 6 hodín v Spa, bude pomalšia. Čo sa týka LMP1 a LMP2, písal som už vyššie, že LMP2 sú umelo spomalené oproti LMP1
4) F1 vs Indi na ovály. F1 sú stavané na vyšší prítlak a iný typ tratí a iné sily pôsobiace na auto. Teda aerodynamika u F1 ju bude brzdiť a a vyšší výkon to neprebije. Odpor vzduchu rastie kvadraticky v závislosti od rýchlosti. Pokiaľ by sa išli preteky, tak Indi na ovály porazí F1. Samozrejme nie je ovál ako ovál. Taký Dover a Talladega je obrovský rozdiel. Na ovály je jedno, či máte 6 alebo 8 rýchlostnú prevodovku. Tam sa jazdí vysokou konštantnou rýchlosťou, dôležitý je výsledný prevodový pomer. Nascar napríklad doteraz používa 4 rýchlostné prevodovky a bežne jazdia cez 300km/h.
V Indianapolise je napríklad priemerná rýchlosť na kolo niečo cez 190 míľ za hodinu, v kvalifikácii okolo 220 míľ. Výsledná priemerná rýchlosť v Indianapolise po pretekoch Indy v 2019 je 176 míľ, čo je čo je cca 282km/h. Priemerná rýchlosť v Le Mans v pretekoch bola 246km/h. Takže verím tomu, že LMP by na ovále dokázali držať krok s Indy, keďže predsa len na Le Mans je o dosť viac zákrut ako na ovály. Maximálna rýchlosť LMP sa pohybuje okolo 340-350km, kedysi, keď bola trať jednoduchšia, tak sa maximálna rýchlosť blížila k 400km/h.
Odpovedať