Zaostrené na bezpečnosť a účinnosť pneumatík

Nová generácia modelu pneumatiky Pirelli Cinturato P7 pre osobné vozidlá zdôrazňuje kľúčové priority pre každodenných účastníkov cestnej premávky – bezpečnosť a účinnosť. Vďaka intenzívnemu výskumu a vývojovému programu prišli inžiniéri Pirelli s hi-tech produktom, ktorý dokáže prekonať mnoho kompromisov tradične spojených s pneumatikami a zladiť zdanlivo protichodné požiadavky, ako sú výkon za mokra a nízky valivý odpor. Je to priamy výsledok technológie aplikovanej na modeli Cinturato P7, z ktorého ťažia tak šoféri, ako aj výrobcovia automobilov.

Tento nový model pneumatiky Pirelli pre prémiové automobily zlepšuje pocit z jazdy vďaka lepšej ovládateľnosti za mokra a rezistencii voči akvaplaningu. Cinturato P7 môže ťažiť aj z ďalších špeciálnych technológií Pirelli, ako sú Run Flat a Seal Inside, ktoré umožňujú motoristom pokračovať v jazde aj po prepichnutí. Dostupná bude aj verzia Elect, ktorá je určená pre elektrické automobily a plug-in hybridy. Doplňujúce informácie sú k dispozícii priebežne na SK webe firmy Pirelli.

Cinturato: pripravené pre 5G sieť za účelom udržateľnej mobility

Nové pneumatiky Pirelli Cinturato P7 budú súčasťou prebiehajúceho výskumného programu Cyber, súčasne je firma Pirelli prvá, ktorej sa podarilo pripojiť pneumatiky k 5G sieti. Táto technológia sa v súčasnosti vyvíja pre budúce použitie v smart mestách a už teraz je veľmi blízko. 

Pirelli bola prvou svetovou firmou zaoberajúcou sa pneumatikami, ktorá zdieľala informácie prostredníctvom inteligentných pneumatík v 5G sieti. Kladie dôraz na pneumatiku ako jedinú súčasť automobilu, ktorá prichádza do kontaktu s vozovkou. Môže tak vďaka 5G sieti varovať pred potenciálne nebezpečnými situáciami, ako je napríklad akvaplaning.

To všetko robí z pneumatiky dôležitý komunikačný nástroj, ktorý môže v konečnom dôsledku prospieť celému ekosystému dopravy, aktívne prispievať k budúcej mobilite a autonómnym systémom riadenia. O ďalšom využití informujú partneri Pirelli, napríklad u predajcu Pneuboss.sk sa dajú na stránkach nájsť ďalšie informácie.

Od prvého Cinturato P7 po P Zero

V polovici 70. rokov nastal v rade pneu Cinturato ďalší výrazný zlom. Prvé Cinturato P7, vytvorené pre rely, hlavne pre model Lancia Stratos, obsahovol prelomové inovácie, ako je nylonový pás s nulovým stupňom a ultra nízkym profilom. Prvými vozidlami, ktoré tieto pneumatiky prijali, boli Porsche 911 Carrera Turbo, Lamborghini Countach a De Tomaso Pantera. Pneumatiku P7 rýchlo nasledovala P6 – pneu, ktorá bola menej športová, umožňovala však širšiu škálu potenciálnych aplikácií. Potom sa objavil typ P5 vytvorený špeciálne pre Jaguar na žiadosť o najtichšiu možnú pneumatiku s maximálnym jazdným komfortom.

V 80. rokoch sa zrodili nástupcovia pneumatík P6 a P7 – P600 a P700. Tieto pneumatiky sa vyrábali za účelom zvýšenia bezpečnosti, ako sú priľnavosť za mokra a zatáčanie.

V priebehu 90. rokov, keď sa dostali na trh, posúvali stále ďalej hranicu výkonu. Medzitým inžinieri Pirelli pracovali na ďalšom revolučnom kroku, aby vybavili vozidlo rely Lancia S4. Tieto neuveriteľne výkonné autá potrebovali pneumatiky na mieru, aby sa vysporiadali s brutálnou silou, ktorou disponovali. Tak sa zrodilo P Zero (Brand známy z pretekov Pirelli World Challange, ale to už je iný príbeh). Okrem vývoja ďalších dezénov pre osobné autá vznikali súbežne ďalšie produkty v segmente off-road a 4x4. Tento rad pneumatík nesie názov Scorpion. Pirelli Scorpion pokrýva potreby pre všetky ročné obdobia (Scorpion Zero, Scorpion Verde, All Season SF, Scorpion Winter).