Skratka CSL je azda najznámejšia pre kupé generácie E9. V roku 1972 predstavili na jeho báze homologizačný špeciál 3.0 CSL, aby s vozidlom mohli súťažiť v pretekoch ETCC. Dnes je to neprehliadnuteľný veterán, ktorého cena stále narastá. Nečudo, veď z neho vyrobili s ľavostranným riadením len 765 kusov.
Logo CSL k BMW jednoducho patrí, bolo by skvelé, keby sme ho uvideli na M modeloch aj v budúcnosti.
Posledným počinom s názvom CSL bolo legendárne M3 CSL generácie E46, ktoré je tiež vyhľadávaným vozidlom. Voči bežnej M3 konštruktéri znížili hmotnosť na 1 385 kg a zvýšili výkon na 265 kW (360 k). Niečo podobné by sme tak mohli očakávať aj s budúcimi modelmi s prívlastkom CSL.
Dve legendy vedľa seba, BMW 3.0 CSL generácie E9 a BMW M3 generácie E46.
Podľa svetovej organizácie pre duševné vlastníctvo (WIPO) má totiž BMW ochrannú známku na všetky M modely s prívlastkom CSL len v Nemecku. Avšak také M2 CSL, M4 CSL alebo M8 CSL majú medzinárodnú registráciu. To by mohlo znamenať ich možný príchod na trh. Nemusí to byť však v súčasnej generácii (M4, M2) ale napríklad budúcoročná novinka BMW M8 by už mohla toto spojenie „pretaviť“ do skutočnosti.
Logo CSL možno najskôr uvidíme až na veľkom BMW M8 CSL.
Modely CS BMW používa ako medzistupne medzi M modelmi a nekompromisnými automobilmi s prívlastkom GTS. V tomto prípade by tak ku GTS mohlo pribudnúť tiež logo CSL. Dlho sa šepká o modeli M2 CSL, jeho príchod je však stále jedným veľkým otáznikom. A čo vy, prijali by ste ešte „ultimátnejšie“ M modely, alebo už tieto majú pomer medzi váhou a výkonom zvolený najideálnejšie? „Premotorované“ beštie totiž udivujú, avšak ich reálny zmysel a využitie je otázne.