Predaj elektromobilov sa samozrejme nezastavil, na niektorých európskych trhoch medziročne za prvých šesť mesiacov dokonca stúpol. Týka sa to napríklad Francúzska, Nórska, Holandska či Veľkej Británie. Súhrne však starý kontinent ťahá dole prepad predajov batériových áut v Nemecku zo 14,3-percentného na 11,9-percentný podiel, spadlo tiež Španielsko, Taliansko a ďalšie trhy.

K tomu je dôležité dodať, že automobilky predpokladali úplne iný vývoj. Registrácie nových elektromobilov mali rýchlo stúpať a spolu s nimi narastať aj ich podiel na trhu, lenže to sa aktuálne nedeje, a podobný vývoj prebieha tiež v Spojených štátoch i Číne. Batériové autá sa skrátka predávajú, ale výrazne horšie, ako bolo mnohými predpovedané.

Otočila už väčšina najväčších hráčov

Aj preto automobilky postupne oznamujú zmenu stratégie a snažia sa oddialiť koniec spaľovacích motorov, respektíve niektoré firmy rovno oznámili, že budú klasické agregáty vyrábať tak dlho, ako o ne bude medzi zákazníkmi záujem.

Pozoruhodné je, že otočili tiež firmy stojace v čele tých, ktorí hlásali, že chcú elektromobily čo najskôr, v niektorých prípadoch dokonca ešte pred rokom 2030. Pod tlakom trhu zmenili názor vo Volkswagene, Mercedese, Forde i koncerne Stellantis. A aktuálne sa zdá, že radikálnu stratégiu prehodnocuje tiež Volvo.

Naznačil to šéf švédskej značky, Jim Rowan, v rámci online konferencie s investormi, na ktorej síce oznámil, že „elektrický pohon je lepší ako spaľovacie motory“, lenže zároveň uznal, že „ešte potrvá, kým sa rôzne časti sveta plne otvoria elektromobilom“.

Rowan dodal, že mostom pre zákazníkov, ktoré ešte nie sú pripravení na elektrické vozidlá, ku značke Volvo, sa stanú hybridy. „Naše plug-in a mild hybridy sú naďalej silné, obľúbené a do tohto produktového radu budeme ďalej investovať,“ oznámil Jim Rowan podľa nemeckej stránky Automobilwoche.

Pretože v Spojených štátoch spadli od januára do júna predaje elektromobilov Volvo až o 71 percent, tamojší díleri očakávajú, že budú predávať benzín-elektrické modely aj po roku 2030. Je to nevyhnutné, „aby sme prežili“, nechali sa počuť pred investormi. Práve preto má Volvo modernizovať platformu SPA1, na ktorej sú postavené napríklad modely XC60 a XC90, detaily či prípadný termín uvedenia prepracovaných áut však výrobca do tejto chvíle neoznámil.