Elektrifikácia malých áut má z môjho pohľadu zmysel, avšak plug-in hybridný systém okrem výhod prináša aj nevýhody. V tak malom aute výraznejšie zvyšuje hmotnosť vozidla. Avšak s udávaným dojazdom až 67 km však A3 Sportback 40 TFSI e nebude len umelo vytvoreným autom pre zníženie emisií CO2.

Teda áno, bude, ale bude dávať aj ako taký zmysel. Dojazd takmer 70 km je už totiž dostatočný pre veľkú časť obyvateľov miest a okolitých obcí, pre niektorých dokonca umožní skoro celý týždeň jazdiť len na elektriku. Ako som si vyskúšal v nedávnom teste veľkého plug-in hybridného Mercedes-Benz GLE 350 de, udávaný dojazd nebol mimo realitu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Avšak späť k A3. Tá má pod prednou kapotou 2,0-litrový zážihový štvorvalcový motor s 110 kW (150 k) a 250 Nm. K tomu sa pridáva elektromotor s 80 kW (110 k) a 330 Nm. Spolu tak dodávajú systémovo 150 kW (204 k) a 350 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 7,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 227 km/h.

Akumulátor umiestnený pod zadnými sedačkami má kapacitu 13 kWh, o približne 48 % viac ako predchodca. Podľa WLTP normy dokáže prejsť výlučne na elektriku 67 km, čo je o 20 km viac ako predchodca. Na elektriku pritom pôjde do 140 km/h. V hybridnom režime má vodič na výber 2 režimy, jeden s uchovaním kapacity v batérii a druhý určený pre nabíjanie batérie aj počas jazdy. K tomu využíva mapové podklady a profil trate.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Od jesene na trhu

Motor je spojený len so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-tronic. Audi dodáva, že s domácou nabíjačkou na 230 V a 2,9 kW nabije batériu za niečo tesne nad 4 hodiny. Teda by vám malo stačiť aj krátke zastavenie doma po práci pred večerným kinom.

Príplatková výbava je rovnako obsiahla, ako v bežnom modeli A3, od Matrix LED svetiel po head-up displej. Automobil začnú predávať v priebehu jesene 2020, cena v Nemecku sa začína na 37 470 eur.

Zdroj: Audi TS