Keďže predchodca BMW X5 xDrive40e malo kombináciu elektromotora so štvorvalcom, rovnako aj väčšia 7-mička dostala 4-valcový motor vo verzii plug-in hybridu, očakával som podobnú kombináciu aj v prípade novej X5-ky. Ale to sa, chvála bohu, nestalo.

Plug-in hybridné BMW prichádza po novom s 6-valcovým motorom.

BMW ako keby vypočulo hlasy zákazníkov, ktorí mali záujem o plug-in hybrid, avšak chceli jednoducho zostať pri 6-valci. Nové BMW X5 xDrive45e tak prichádza s radovým zážihovým 6-valcom s maximálnym výkonom 210 kW (286 k). K tomu pridávajú elektromotor s 82 kW (112 k).

Celkový systémový výkon je na úrovni 290 kW (394 k) a spoločný krútiaci moment vrcholí hodnotou 600 Nm. Motor je spojený len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a poháňa všetky 4 kolesá. Maximálna rýchlosť na výlučne elektrický režim stúpla voči predchodcovi zo 120 na 140 km/h. Dojazd na elektrinu je podľa údajov 80 km, v reále to však bude sotva polovica. Aj to je však použiteľné, aspoň čo sa týka vjazdu do mesta na výlučne elektrický režim.

BMW udáva priemernú spotrebu 2,1 l/100 km, samozrejme, s plne nabitým akumulátorom podľa metodiky WLTP, stále však ide o hodnotu reálnu nanajvýš na prvých 50 km trasy. Je zrejmé, že keď s týmto autom, ako s každým hybridom, chce človek prekonať väčšie vzdialenosti, na hodnoty spotreby uvedené výrobcom podľa novej či starej normy môže zabudnúť.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za bláznivo skvelých 5,6 sekundy a maximálna rýchlosť je 235 km/h. Z dôvodu vysokonapäťového akumulátora umiestneného vzadu je objem batožinového priestoru menší o približne 150 l. Stále je však k dispozícii objem 500 l. Na trh by sa novinka mohla dostať v priebehu budúceho roka.

Zdroj foto: BMW

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov