Ak holdujete nabíjačkám či zmiešanej konštrukcii pohonných jednotiek, budete pravdepodobne sklamaní. Trúfame si ale povedať, že skalné jadro priaznivcov divízie AMG otvára šnaps a oslavuje. Športové oddelenie z Affalterbachu totiž vracia pod predné kapoty vrcholných modelov osemvalcové agregáty, pretože elektrifikované štvorvalce zákazníci jednoducho odmietli kupovať.
Symbolickou prvou lastovičkou sa stane kupé Mercedes-AMG CLE 63, ktoré dorazí koncom tohto roka. Britský týždenník Autocar potvrdzuje, že práve v tomto aute bude mať premiéru nový osemvalec s mild-hybridnou technikou.
Dostane ho aj revidované Céčko!
Tento krok znamená odklon od kontroverzného plug-in benzín-elektrického štvorvalca, ktorý aktuálne nájdete napríklad v AMG C 63 S E Performance. Prepad predajov kedysi najžiadanejšieho AMG bol taký masívny, že donútil Mercedes zmeniť názor a nepriamo uznať, že dvojliter namiesto V8 bola hlúposť.
Zdroje Autocaru navyše hlásia, že nový osemvalec nesmeruje len do kupé CLE, ale v roku 2026 nahradí aj hybridný štvorvalec v modernizovanom C 63!
Pripravte sa na iný zvuk
Technické detaily o (skutočne novej) pohonnej jednotke sú zatiaľ tajné, ale informátori naznačujú, že jej vývoj sa významne opieral o súčasné štvorlitrové biturbo. Jeden významný prvok by ale mal byť iný.
Pripravovaný agregát totiž dostane plochý kľukový hriadeľ! Podobne sú navrhnuté špičkové motory v súčasnom Chevrolete Corvette ZR1, najnovšom Lamborghini Temerario, McLarene 750S či Ferrari Roma. Táto konštrukcia sľubuje nielen zaujímavejší zvuk, ale tiež lepšiu odozvu na plyn.
Má kompaktnejšie rozmery
Toto usporiadanie, ktoré Mercedes použil v motore M178 LS2 modelu GT Black Series, umožnilo konštruktérom zmenšiť kľukovú skriňu, takže AMG môže túto V8 namontovať aj do modelov, ktoré medzi prednými kolesami pôvodne nemali priestor pre jednotku tohto typu, vrátane piatej generácie triedy C s interným typovým označením W206/S206.
zdroj: Autocar, Auto Express