Ak vám je tento netradičný objem povedomý, je to správne. Za týmto motorom nie su Rusi, ide o známy motor Renaultu, ktorý používa aj Mercedes. Ľudovo mu síce všetci hovoria, že je to francúzsky motor, no vyvinuli ho spoločne borci motorári z Mercedesu, Renaultu a Nissanu. Keďže motor slúži trom značkám a každá má právo vydávať ho za svoj, je pochopiteľné, že má aj rôzne výkonové naladenia a charakteristiky priebehu krútiaceho momentu. V Renaultoch a Nissanoch má výkony od 85 po 117 kW, Mercedes ho používa v rozsahoch 80 až 120 kW. Max. výkon verzie upravenej pre nižšiu kvalitu paliva a pre spaľovanie na nižšie oktánové čísla bude určite kdesi v tomto intervale. Šušká sa, že bude mať 110 kW, teda 150 koní. Dá sa predpokladať, že max. krútiaci moment bude väčší než 220 Nm. Renaulty ho majú na úrovni 270 Nm a Mercedes 230 Nm. A to bude pre Lady veľké a zásadné prilepšenie azda v každej oblasti. V oblasti výkonu, dynamiky, ťahu aj spotreby určite. Či bude v často nehostinných a náročných podmienkach v odľahlých častiach Ruska aj porovnateľne spoľahlivý sa ukáže až mesiace, či roky po jeho nasadení do premávky. Motor si Rusi nebudú výrábať sami, budú ho dovážať zo Španielska.
Nový motor len do novej Lady?
Niežeby sa pod prednú kapotu aktuálnych typov Lada nezmestil. No je možné, že jeho previazanie s platformouo CMF-B spôsobí, že nový motor príde na trh len v novej Lade. Ruská značka má začať používať túto platformu pre novú generáciu svojich áut a tvrdia, že do roku 2025 prídu až štyri novinky. Ako sme už informovali, Rusi po 45 rokoch konečne reálne makajú na novej generácii Lada Niva, a tak je celkom možné, že príde aj s turbomotorom. Bude môcť byť spojený s pohonom predných kolies, ale aj oboch náprav, s manuálnom, ale aj automatom. Tieto veci v dohľadnej dobe, zdá sa, ponuku a možnosti Ruskej automobilky zásadne zmenia. Či aj rozšíria, je otázne, pretože nám nie je zrejmý osud súčasných atmosférických motorov.
zdroj: news.drom.ru