Porsche Macan je už v hierarchii Porsche taký deduško. Na trh prišlo v roku 2014 ako menší brat veľkého Cayenne a ihneď sa stalo predajným úspechom. Cenovo bolo prijateľnejšie a stále to je Porsche. Ani po 7 rokoch neprichádza nová generácia, len ďalší facelift.
To znamená, že Macan v aktuálnej podobe zostane s nami na trhu ešte minimálne 2 alebo 3 roky. To z neho urobí možno viac ako 10-ročný model, čo je v súčasnej dobe už skutočnou výnimkou.
Čo zmenili?
Prvá modernizácia prišla po 4 rokoch v 2018. Konštruktéri vtedy zmenili obzvlášť motory, z ponuky vypadol aj dovtedy jediný diesel. Aktuálna modernizácia prichádza opäť s jemnými retušami, nový je predný nárazník či zadný difúzor.
Pri pohľade z boku zaujmú väčšie základné kolesá, dnes už 19-palcové. Porsche vraj upravilo aj podvozok pre lepšiu kombináciu komfortu a jazdných vlastností. Základom sa stali aj LED svetlá s dynamickým svetelným systémom, teda takzvaným vyrezávaním svetelného lúča v diaľkovom režime.
Novinkou v interiéri je multimediálny systém s 10,9-palcovou obrazovkou. Bohužiaľ sme tiež prišli o tlačidlá, nahradili ich dotykové plochy. Iný je tiež volant, štandardne z nového modelu 911.
Motory posilnili
Ponuka motorov je stále bez dieselu a môžete si vybrať z 3 verzií. Základný dvojliter zostáva, má teraz 195 kW (265 k) a zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy. Macan S prišiel o trojliter a dostal 2,9-litrové biturbo s 280 kW (380 k). Vyššie stojí GTS s rovnakým motorom, avšak posilneným na 324 kW (440 k). Z ponuky vypadla verzia Turbo, tá sa však počas roka vrátiť do ponuky opäť so zvýšeným výkonom.
Porsche z modelu Macan predalo už cez 600 tisíc kusov, čo je bezkonkurenčne najpredávanejší model značky (z pohľadu jednej generácie). Vynovená verzia príde k zákazníkom v priebehu októbra 2021. Základ sa začína na 62 917 eur, najdrahšie je GTS s cenou od 88 264 eur.
Zdroj: Porsche