Projekt (iróniou osudu) nazvaný Life-Save bol postavený na myšlienke dodatočnej montáže elektromotora, trakčnej batérie a solárnych článkov do bežného automobilu v snahe znížiť jeho spotrebu paliva rekuperáciou brzdnej energie a čiastočne ho poháňať tiež vďaka solárnej energii.
Na facebookovom profile tejto iniciatívy financovanej EÚ je vidieť starší prepracovaný Fiat Punto, podľa dostupných informácií však došlo k nehode prototypu postaveného na základoch Volkswagenu Polo.
Ide pravdepodobne o starší čierny kus, ktorý sa tiež objavil na sociálnej sieti, overiť túto správu prostredníctvom webovej stránky Life-save však momentálne nie je možné, pretože bola s ohľadom na tragickú nehodu a s úcty k dvom zmareným životom dočasne deaktivovaná.
Maria Vittoria Prati (66) bola členkou a výskumníčkou vládnej agentúry CNR (Consiglio Nazionale delle Ricerche), ktorá patrí pod Ministerstvo pre vzdelávanie, univerzity a výskum. Jej úlohou bolo posudzovanie vplyvu jednotlivých druhov dopravy na životné prostredie, meranie emisií v premávke, monitorovanie kvality vzduchu, ale pracovala tiež na množstve ďalších pridružených tém.
Príčina zatiaľ neznáma
Informácie o 25-ročnom praktikantovi Fulviovi Filacem sú momentálne veľmi stručné, miestne médiá ale uvádzajú, že mal byť asistentom Marie Vittorie Prati.
Agentúry v tejto chvíli neuvádzajú, či výbuch spôsobila chyba v dodatočne inštalovanej technike, neodborná montáž, poškodenie pôvodných komponentov alebo len nešťastná zhoda okolností, neapolská prokuratúra však nariadila vyšetrovanie, ktoré by malo dať odpovede na všetky nejasnosti, teda prečo prototyp vybuchol a začal horieť.
CNR v priebehu včerajšieho dňa vyjadrila sústrasť pozostalým a vzdala obom výskumníkom hold. Píše o nich ako o „autoritách v oblasti štúdia emisií a využívaní alternatívnych palív“.
zdroj: Reuters, ilustračné foto: Depositphotos