Toyota ako globálny hráč na automobilovom trhu rieši naraz niekoľko koncepcií motorov budúcnosti. A hoci celá EÚ momentálne mieri k batériovým elektromobilom, automobilky ako Toyota musia pozerať ďalej a bojovať naraz na niekoľkých frontoch. Výsledkom je tak nielen neustály a kontinuálny vývoj spaľovacích motorov, ale aj hybridných pohonov, elektromobilov a zároveň úprava aktuálnych motorov na nové druhy palív, ktoré budú v budúcnosti alternatívou k čisto elektrickým autám. Ako sa ukazuje, Toyota má už aj adepta na nový globálny alternatívny pohon. Je ním prepĺňaný benzínový trojvalec známy zo športového modelu GR Yaris. Po verzii schopnej priamo spaľovať vodík teraz testuje jeho ďalšiu verziu. Tentoraz upravenú na používanie syntetického benzínu.
Okrem klasického benzínu dokáže prepĺňaný trojvalec Toyoty už dnes spaľovať aj vodík, či pripravované syntetické palivo.
Trojvalcové kupé
Konverzia klasického benzínového motora na používanie syntetického paliva vyrábaného z obnoviteľných zdrojov nie je technicky jednoduchá vec. Najmä ak má motor dlhodobo spoľahlivo slúžiť a okrem konštrukčných zásahov vyžaduje aj iné materiály odolávajúce zložkám nových palív. Práve tým sa teraz Toyota zaoberá. Nový agregát odvodený z trojvalcového motora 1.6 Turbo už testuje v kupé GR86. Tam ho dokonca konštruktéri vyladili až na 300 koní. Využitie v kupé GR86 na testovanie však s veľkou pravdepodobnosťou nie je vôbec náhodný krok. Naopak, je dôkazom, že Toyota už upravila skelet GR86 aj na použitie radového motora, čím potvrdzuje skoršie dohady o tom, že najvýkonnejšou verziou kupé GR86 bude práve tá s radovým trojvalcom G16E-GTS Turbo Charged. V podstate to priamo potvrdil aj šéf športovej divízie Gazoo Racing, Naoyuki Sakamoto. „O využití nášho prepĺňaného trojvalca aj v GR86 samozrejme uvažujeme,“ povedal Sakamoto. Kedy sa však nová najvýkonnejšia verzia GR86 ukáže na trhu, nie je v tejto chvíli jasné. Isté je len to, že Toyota svoj trojvalec upravila na priame spaľovanie viacerých palív a rozhodne s ním ako s globálnym pohonom počíta aj do budúcna.