Nemecká stránka Handelsblatt uverejnila štúdiu, za ktorou stojí Dr. Ferdinand Dudenhöffer, ktorý pracoval pre množstvo výrobcov áut a je profesorom podnikovej správy. V štúdii sa podrobnejšie pozrel na to, ako automobilky zvládajú koronakrízu z finančného hľadiska. To znamená, že sa zameral na celkové zisky a straty, produkciu áut či efektivitu spoločnosti a následne tieto hodnoty premietol do jednotlivých predaných vozidiel v roku 2020.
BMW stratilo až 1 100€ na každom aute
Volkswagen hlásil pokles predaja o 28 %, čo po hlbšej analýze predstavuje stratu približne 415 € za každé predané vozidlo v roku 2020. Ešte horšie sú na tom Mercedes-Benz a BMW. Prvá menovaná automobilka podľa štúdie prerobila v tomto roku 600 € na každom predanom aute, pričom BMW až 1100 €. Komu sa však darilo bolo Porsche. Napriek koronakríze zarobilo v priemere na každom predanom vozidle až 10 000 €.
Čo sa týka automobiliek z iných krajín, spomenutá bola napríklad Toyota, ktorá zaznamenala pokles predaja svojich vozidiel o 29 %, no napriek tomu sa jej podarilo na každom predanom aute zarobiť 533 €. Sťažovať sa nemôže ani Tesla, ktorej profit z každého auta je zhruba 3000 €.
Zdroj: motor1.com