Ignorovať výstražné kontrolky sa nevypláca. Jazda s poškodeným autom môže následne znamenať vyššie náklady v servise.

Prieskumu sa zúčastnilo 2018 vodičov. Postupne im boli predkladané obrázky 16 najznámejších kontroliek, medzi ktoré patrila napríklad porucha mazania motora, ABS, kontrolky svetiel alebo dokonca aj kontrolka informujúca o nedostatku paliva. Až 98 % zúčastnených nepoznalo význam všetkých symbolov.

 

95 % vodičov nedokáže identifikovať problémy s katalyzátorom. Kontrolku tlaku v pneumatikách rozoznáva len 29 % ľudí. Tretina vodičov nepozná kontrolku airbagu a až 27 % z nich má problémy identifikovať varovanie nezapnutých bezpečnostných pásov.

 

Zelené a modré kontrolky informujú. Oražové varujú a červené oznamujú, že vodič by mal okamžite svoje auto zastaviť.

Všetky kontrolky, ktoré má Mercedes triedy E bude poznať len majiteľ s nadpriemernou pamäťou.

Takmer polovica opýtaných priznala, že sa im v aute v posledných 12 mesiacoch rozsvietila niektorá z kontroliek (najčastejšie signalizovali problém s motorom, olejom alebo batériou) a oni nevedeli čo znamená. Navyše s autom jazdili aj naďalej a do servisu išli priemerne až po 12 dňoch.

 

Na ich obranu môžeme povedať, že so zvyšujúcim sa počtom nových systémov na palubách automobilov, rastie aj počet výstražných a informačných kontroliek. Jednotlivé symboly sú jednoducho príliš zložité. Mercedes triedy E má dokopy až 41 kontroliek. Nissan Micra, BMW radu 3 alebo Volvo S40 sú na tom o niečo lepšie (21 kontroliek), no aj napriek tomu by sme si mali všetci preštudovať manuály svojich áut.

 

Zdroj: dailymail.co.uk

Prečítajte si aj:  LEIB Engineering dáva dôvod nezabudnúť na BMW 1M