Nové verzie dostali vcelku očakávané označenie DS 3 Hybrid a DS 4 Hybrid, a ak predpokladáte, že spomínanou novou technikou je posledná prepracovaná verzia preplňovaného trojvalca 1.2 PureTech (ktorý pracuje v Millerovom cykle, využíva rozvodovú reťaz a má turbo s premenlivou geometriou) v kombinácii s novou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou e-DCS6, ste samozrejme na správnej stope.
Tento motor sa postupne dostáva do všetkých väčších či menších modelov koncernu Stellantis a vo väčšine prípadov nahradzuje pôvodný 1.2 PureTech s výkonom 130 koní a krútiacim momentom 230 Nm.
Zatiaľ netušíme, či nová jednotka vyženie starší trojvalec aj z motorového priestoru DS 3 a 4 alebo ho len doplní, ale predpokladáme, že pravdivá bude druhá možnosť. DS totiž v tlačovej správe opakovane zdôrazňuje, že hybridný agregát pomôže obom autám vyhnúť sa pokutám za emisie a neustále ho porovnáva s predchádzajúcim motorom.
Trojvalec inak bude v oboch autách naladený rovnako. Má 136 koní a maximálny krútiaci moment 230 Nm pri 1750 ot./min. a pomáha mu do dvojspojkovej prevodovky integrovaný malý elektromotor s výkonom 28 koní a krútiacim momentom 55 newtonmetrov.
Do systému patrí tiež malá lítiovo-iónová batéria ukrytá pod sedadlom vodiča, ktorá má kapacitu síce len 0,9 kWh, ale podľa DS je schopná v meste ukladať dosť rekuperovanej energie na to, aby ste práve v tomto prostredí mohli jazdiť viac ako 50 percent času bez naštartovaného spaľovacieho motora a navyše so 40-percentnou úsporou benzínu.
Aby sme ale boli konkrétni... DS 3 má mať v meste o 1,2 l/100 km nižšiu spotrebu v meste, zatiaľ čo v prípade DS 4 vychádza úspora podľa metodiky WLTP na 1,1 litra benzínu na stovku.
A dostanete tiež zaujímavejšiu dynamiku. Trojka Hybrid je schopná zrýchliť z miesta na 100 km/h za 8,4 sekundy, čo je o 1,2 s lepší čas v porovnaní s DS 3 PureTech 130 Automatic. Rovnako je na tom tiež DS 4, v jeho prípade ste na stovke za 10,4 sekundy a úspora predstavuje identických 1,2 sekundy.
Aby sme nezabudli... V slovenskom cenník stále nájdete aj DS 3 PureTech 130 s automatom za 26 990 eur (v základnej výbave Bastille), zatiaľ čo nový hybrid vychádza na najmenej 28 990 eur, je teda o rovné dve tisícky drahší. Rovnaký rozdiel v cenách je potom aj v prípade vyšších výbav Performance Line a Opera. V cenníku DS 4 nová motorizácia v tejto chvíli chýba, predpokladáme ale, že ju slovenské zastúpenie čoskoro doplní.
zdroj: DS, Stellantis