Toto je situácia, z ktorej nie sú na pôde EÚ veľmi nadšení. Na jednej strane je žiadúce, aby sa nové autá predávali, na druhej strane stále hlasnejšie z pôdy EÚ zaznievajú obavy, že podiel SUV je príliš veľký. Problémom číslo jeden sú totiž emisie a práve tie majú vyššie autá ako SUV menej priaznivé, než autá s menšou čelnou plochou. Zdá sa však, že zákazníci si tým zatiaľ hlavu príliš nelámu a automobilky vyrábajú to, čo sú schopné najlepšie predať. Január 2021 ukázal túto skutočnosť v plnej nahote, podiel SUV a crossoverov totiž ako na truc znova narástol na 43,8 % (368 100 áut).
V januári 2021 tvorili malé SUV v celkovej skupine predaných SUV 36 %, zatiaľ čo kompaktné SUV si nárokujú až na 49 % segmentu (177 500 ks). Napriek tomu sú v prvej trojke najpredávanejších crossoverov výlučne zástupcovia najmenších SUV. Veľké a luxusné SUV tvorili 15 % segmentu, čo v celkových predajoch znamená 56 800 áut a medziročný pokles 20 %.
TOP 3 – najpredávanejšie SUV (január 2021)
1. Peugeot 2008 (14 916 ks)
2. Volkswagen T-Roc (13 896 ks)
3. Renault Captur (12 231 ks)
zdroj: JATO Dynamics