Hodnotenie kvality IQS, ktoré pravidelne organizuje spoločnosť J.D.Power vychádza z rozsiahlych prieskumov spokojnosti zákazníkov s ich novými autami. Podrobne hodnotí 8 kategórií, pričom zisťuje spokojnosť a vnímanie kvality počas prvých 90 dní vlastníctva nového auta. Výsledkom je index udávajúci počet problémov na 100 vozidiel (PP100). Čím je tento index menší, tým lepšie. Majitelia nových áut skrátka nahlásili menej podnetov vyplývajúcich z nespokojnosti s nejakou konkrétnou sledovanou oblasťou. Index samozrejme môže presahovať aj hodnotu 100, čo znamená to, že pri niektorých autách majitelia negatívne vnímajú viac vecí naraz.
Kórejci valcujú celý svet
Tohtoročné výsledky odrážajúce výpovede takmer 80 000 zákazníkov opäť potvrdili zdrvujúcu prevahu kórejských automobiliek. Tie s náskokom obsadili prvé tri priečky. Najlepšie vnímanou značkou je kórejský prémiový Genesis s hodnotením 63 PP100, hneď za ním nasleduje Kia (70 PP100) a v tesnom závese za ňou skončil Hyundai (71 PP100). Prvá nekórejská značka obsadila až 4. priečku, konkrétne Ford s indexom 83 PP100. Pre úplnosť, priemer všetkých sledovaných značiek bol 93 PP100. Na chvoste rebríčka skončil Jaguar s hodnotou indexu 130 PP100.
V segmente stredne veľkých SUV sú Američania najspokojnejší s modelom Hyundai Santa Fe.
Problémové infotainmenty
Pri sledovaní problémových oblastí vyplávalo na povrch zaujímavé zistenie. Súčasných zákazníkov na autách najviac hnevajú infotainmenty ich vozidiel. Jednoducho multimediálne systémy, ovládanie klimatizácií, komfortných a bezpečnostných systémov aj samotných palubných počítačov sa pre súčasných zákazníkov ukazujú ako kľúčové. A práve tu vynikli kórejské automobilky. Naopak, výlučne dotykové ovládanie všetkých možných funkcií v európskych autách amerických zákazníkov skôr sklamalo. Nejde pritom len o samotné ovládanie, ale aj odozvu systémov, mrznutie softvéru a komplikácie vyplývajúce z používania nových a často nespoľahlivých systémov.
Spomínate si na veľký Nissan Maxima? V USA sú s ním majitelia už dlhé roky extrémne spokojní.
Preto v hodnotení vnímanej kvality a spoľahlivosti prepadli aj nemecké prémiové značky. Práve tie totiž často používajú pokrokové palubné systémy (vrátane bezpečnostných asistenčných systémov), ktorých používanie sa nie vždy stretne s pochopením majiteľov. Za "pokrok" sa skrátka občas platí.
zdroj: J.D.Power
U nás prakticky neznáma značka Genesis (prémiová vetva automobilky Hyundai) svojou kvalitou valcuje všetkých konkurentov.