Štúdia s názvom Mobility Consumer Pulse firmy McKinsey odráža názory majiteľov elektromobilov z celého sveta, a ak patríte k priaznivcom tohto typu mobility, asi to pre vás nebude najpríjemnejšie čítanie.

Magazín Automobilwoche, ktorý dostal výsledky sa, vcelku logicky, zameral na nemeckých vodičov. Tí neboli takí radikálni ako v iných častiach sveta, ale ani na západ od ČR nevyzerá vývoj ružovo. V zásade odráža prepad záujmu motoristov o batériové vozidlá. Ale k veci...

Skoro štvrtina Nemcov hovorí „nein“

Kľúčový výsledok na najväčšom európskom trhu? Ku spaľovaciemu motoru sa chce vrátiť 24 percent nemeckých majiteľov elektromobilov. A zaujímavé sú aj ich dôvody.

Skoro polovici, presnejšie povedané 47 percentám vodičov prekážajú vysoké prevádzkové náklady. Nedostatočná infraštruktúra odrádza 27 percent vlastníkov elektrických vozidiel a 26 percentám vadí nutnosť meniť návyky na dlhých cestách.

Pozoruhodné tiež je, že ešte v decembri 2022 približne 34 % Nemcov malo záujem o elektrifikované auto, teda buď o elektromobil alebo hybrid. Aktuálne toto číslo spadlo na 29 %. Zároveň stúpol podiel tých, ktorí oznámili, že „elektromobil v žiadnom prípade nesmie do ich garáže“ – z 25 na 27 %.

O čosi horšie v neprospech čisto batériových áut dopadol prieskum v súčasnej Mekke elektromobilov, v Číne. Ku spaľovacím motorom sa chce vrátiť približne 28 percent oslovených vlastníkov elektrických áut.

V Austrálii ich odmietajú najviac

Evidentne najmenej si potom tento typ vozidiel získal motoristov v Brazílii, Spojených štátoch a Austrálii. V najľudnatejšom juhoamerickom štáte zvažuje návrat ku spaľovaciemu motoru 38 percent vlastníkov elektromobilov, v USA 46 percent a v prípade protinožcov dokonca až 49 percent!

Samozrejme je nutné pripomenúť, že posťažovať si na vlastný elektromobil v ankete a uviesť v nej, že „zvažujem návrat k spaľovaciemu motoru“, ešte stopercentne neznamená, že sa tak skutočne stane. Tento respondent môže zmeniť názor. Na druhej strane však platí, že rovnako môže o 180 stupňov otočiť i človek, ktorý sa v prieskume spoločnosti McKinsey pôvodne vyjadril v prospech batériového auta.

zdroj: McKinsey cez Automobilwoche