Čínsky automobilový gigant Great Wall Motor (vlani predal 1,23 milióna vozidiel) mal ešte donedávna veľké plány na európsku expanziu. Boli súčasťou väčšieho zámeru predávať od roku 2025 na zahraničných trhoch milión automobilov a na starom kontinente chcel okrem iného postaviť prvú vlastnú továreň.
Vlaňajšie a hlavne tohtoročné predaje však boli pre Číňanov veľkým sklamaním, čo ich aktuálne donútilo kompletne prehodnotiť pôvodné zámery.
Šéf GWM – Wei Jianjun – v súvislosti s vyššie uvedeným prijal „drastické opatrenia“, jednoducho zatiahol za ručnú brzdu. Konkrétne tým, že firma od 1. augusta zatvorí svoju európsku centrálu sídliacu v Mníchove a zamestnanci vo všetkých európskych pobočkách budú prepustení, uvádza internetová stránka nemeckého magazínu Auto Motor und Sport.
Rozhodnutie sa týka približne stovky zamestnancov, pričom odstúpiť musia aj vrcholní manažéri na čele s európskym šéfom čínskej pobočky Steffenom Costom, oznámil Great Wall v priebehu tohto týždňa.
Nie je to úplný koniec
Great Wall je v Európe známy najmä vďaka modelu Ora Funky Cat, ktorý bol nedávno premenovaný na Ora 03. Pamätať by ste si ho mohli buď vďaka výborným výsledkom z nárazových testov Euro NCAP, alebo naopak kvôli fiasku, keď nemecký ADAC odhalil jeho vážne bezpečnostné riziko pri nabíjaní.
Zaujímavé je, že napriek prehodnoteniu expanzie sa GWM z EÚ úplne nestiahne. Naďalej chce obsluhovať trhy, na ktorých už dnes pôsobí, ale predaj áut na starom kontinente bude riadený z čínskej centrály. Pre nemeckých majiteľov týchto áut nie je príjemný ani fakt, že Great Wall zároveň zatvorí veľký sklad náhradných dielcov pri Norimbergu a premiestni ho do Amsterdamu, teda bližšie k prístavu, kam bude ďalej dopravovať svoje autá.
zdroj: Autocar