„Systém funguje, ale zatiaľ riadne nefunguje odosielanie pokút. Len sa to hromadí. Potom odrazu pošlú obrovské množstvo pokút a môže to viesť k veľmi nešťastným stavom.“ Chybu vidí aj v zákone o objektívnej zodpovednosti. Ten podľa Drahovského umožňuje posielať pokuty aj do 2 rokov od priestupku.
„To znamená, že nič netušiacemu človeku, ktorý za známku zaplatil, ale urobil preklep, môže dôjsť pokuta vo väčšej výške, než by kedy dostal hypotéku,“ varuje Drahovský. Je preto za zmenu zákona tak, aby pokuta mohla byť posielaná len do troch pracovných dní od spáchania priestupku. „Inak to má nulový výchovný efekt a vyvolá zbytočne veľkú nevôľu.“
15 minút na opravu (pri nákupe na čerpacej stanici)
NDS radí, aby si motoristi poriadne skontrolovali správnosť zadaného EČV. „Skontrolovať si ho môžu aj na doklade o úhrade (emailovom alebo papierovom). Ak sa známka kupuje na čerpacej stanici, nesprávne EČV je možné do 15 minút opraviť v systéme,“ informuje NDS.
Pokuty za "čierne" používanie diaľnic sú pomerne vysoké. V blokovom konaní môže vodiča jazdenie „na čierno“ vyjsť na 50 až 200 eur. V správnom konaní od 100 do 500 eur. Cena diaľničných známok sa nemení už niekoľko rokov, a to ani teraz, keď sa ich systém zmenil z fyzického na elektronický. Rezort dopravy má na to svoj pohľad. „Cena známok nerástla napriek tomu, že sa nemenila už od roku 2011, odkedy motoristom pribudlo vyše 100 km nových diaľnic a rýchlostných ciest. Cena ročnej diaľničnej známky tak stále zostáva na najnižšej úrovni spomedzi okolitých krajín,“ zdôraznil hovorca ministerstva Martin Kóňa. Peniaze z predaja diaľničných známok sú príjmom Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorá ich používa na výstavbu a údržbu diaľnic.
zdroj: aktuality.sk