Nový generálny riaditeľ Polestaru, Michael Lohscheller (pôsobil v automobilkách VW, Opel, Mitsubishi alebo VinFast), bude mať po nástupe do firmy, naplánovanom na október 2024, plné ruky práce.

Rastúca konkurencia, vysoké náklady a spomaľujúci dopyt po elektromobiloch spôsobili, že sa firma v druhom tohtoročnom kvartáli dostala do straty takmer 220 miliónov eur. To je len o 12 percent lepší výsledok ako za prvé tri mesiace tohto roka.

Problém za problémom

Polestar bojuje tiež s poklesom tržieb, konkrétne o 17 percent, na celkových 575 miliónov dolárov. Samotná automobilka zdôvodňuje tieto výsledky celosvetovým poklesom predaja svojich produktov a zároveň nutnosťou dávať na autá zľavy, aby obstála proti konkurentom.

Polestaru potom nepomohla ani medzinárodná požičovňa vozidiel Hertz, ktorá odstúpila od plánovanej spolupráce a nákupu áut kvôli malému záujmu o elektromobily medzi zákazníkmi.

Neúspech ako úspech?

Švédska značka tak trochu v kŕči prezentuje súčasný stav (za druhý štvrťrok) ako ohromný úspech, pretože zaznamenala 82-percentný nárast predajov v porovnaní s obdobím od januára do marca. Háčik je v tom, že od apríla do júna dodala zákazníkom len 13 150 áut a ten mohutný vzostup je spôsobený drastickým prepadom registrácií za prvý štvrťrok, keď Polestar predal len 7221 vozidiel.

Ešte horšie vyznievajú tieto výsledky v porovnaní s minulým rokom. Za prvé tri mesiace 2023 Polestar predal viac ako 12 tisíc áut a za druhý kvartál skoro 15 800 vozidiel. Podčiarknuté, spočítané.., v priebehu prvého polroka 2024 značka predala len asi 20 100 áut, takže medziročne spadla o 27 percent.

Firma samozrejme dúfa, že sa situácia v druhom polroku stabilizuje a čísla budú rásť. Mali by sa o to postarať nové modely Polestar 3 a Polestar 4, stále je však otázne, či sa automobilke skutočne podarí v roku 2025 predať plánovaných 155 tisíc áut.