V roku 2024 má na cesty doraziť elektrický sedan Polestar 5, ktorého ochutnávkou bol predvlani koncept Precept. Naň teraz nadväzuje štúdia O2. So starším exponátom ju spája platforma i množstvo dizajnových rysov, je však kratšia, má len dve dvere a presklenú skladaciu strechu. Navyše je pri nej obzvlášť dôležitá ekologická stránka.
Dôraz na výrobu i recykláciu
Polestar O2 je koncept, ktorý je na ceste ku karbónovej neutralite. Vrátane výroby a budúceho spätného spracovania. Automobilka chce takéto auto dostať na trh do roku 2030, pričom aktuálny koncept s konfiguráciou 2+2 ukazuje niektoré zo spôsobov jeho naplnenia. Zároveň je však veľmi atraktívny. Bez ohľadu na to, či má strechu nasadenú alebo nie.
Imidžu značky by nepochybne prospelo, keby čosi takéto ponúkala. Nad prípadnou sériovou verziou je však nateraz otáznik. Isté ale je, že viaceré riešenia použité na štúdii O2 časom uvidíme v reálnej výrobe. Ide napríklad o výhradné využívanie energie z obnoviteľných zdrojov pri tavení hliníka. Alebo jasné delenie jednotlivých akostí tohto kovu, ktoré následne uľahčí recykláciu.
S dôrazom na druhotné spracovanie vznikal tiež interiér. Kabína áut štandardne kombinuje mnohé materiály, ktoré majú rôzne vlastnosti a sú pospájané viacerými spôsobmi. Recykláciu to sťažuje až znemožňuje. Polestar preto vytvoril povrchové plochy interiéru z jediného materiálu, ktorým je recyklovaný polyester. Z neho vytvoril obkladové panely, čalúnenie, penu i spojovací materiál.
Autonómny dron s maximom 90 km/h
Špeciálnym prvkom použitým na tomto koncepte je autonómny lietajúci dron, bežne uložený pod krytom v zadnej časti vozidla. Nasledovať ho dokáže až do maximálnej rýchlosti 90 km/h. Keď skončí nakrúcanie, vie sa samostatne vrátiť do auta. Jeho zábery pritom možno po zaparkovaní upravovať priamo na 15-palcovom centrálnom displeji.
O technickej stránke nevieme nič konkrétne okrem toho, že pohon je čisto elektrický. Polestar v tlačovej správe vyzdvihuje dynamické schopnosti. Aj vďaka svojej tuhej hliníkovej platforme sa má kupé-kabriolet minimálne nakláňať a priame riadenie mu má dávať agilné jazdné vlastnosti.
Zdroj: Polestar