Polícia SR mala vo svojom vozovom parku vždy niekoľko druhov áut. Okrem bežných hliadkovacích vozidiel, sú to aj špeciály diaľničnej polície, či terénne autá schopné zásahu aj v oblastiach s horšou zjazdnosťou. A presne na tento účel poväčšine slúžili terénne Nivy. Na ceste bola ich dynamika síce limitovaná, no v teréne dokázali s dobrým šoférom zázraky a dostali sa aj tam, kde by to mnohí nečakali. Problémom bolo, že väčšina z nich sa k nám dostala v rámci deblokácie ruského dlhu a bolo to v časoch, keď ich kvalita nepatrila k najlepším.
Odpovedalo 40 ľudí
Ak sa o ňu starali, slúžila do roztrhania
Práve kolísajúca kvalita výroby bola ich Achillovou pätou. Nie je žiadnym tajomstvom, že po prevrate (a rozpade bývalého Sovietskeho zväzu) na tom nebola ruská automobilka AvtoVAZ v Togliatti ekonomicky najlepšie. Šetrenie vo vývoji a výrobe sa v kombinácii s laxným prístupom k montáži podpísali pod stav, kedy už nové autá smerujúce k slovenskej polícii vykazovali známky korózie, či nefunkčnosti niektorých celkov. Faktom však je, že keď sa v servise „rozchodili“, dokázali v kombinácii s dobrou údržbou a starostlivým šoférom oddane slúžiť dlhé roky. Ich spotreba nepatrila k najmenším, lenže tú v tom čase takmer nikto neriešil. A čo vy? Máte osobnú skúsenosť s policajnou Nivou v praxi? Pochváľte sa v debate pod článkom.
zdroj: Polícia SR