V roku 2016 predali díleri v Austrálii 2128 Octavii a až 1050 z nich nieslo označenie RS. Teda 47%!
Ak sa ale pozrieme na celý trh, výsledky až také prekvapivé nie sú. Austrálčania všeobecne uprednostňujú pri európskych značkách športové verzie. Napríklad taký model GTI je najpredávanejším Golfom. Mimoriadne sa darí aj divíziám AMG a Renault Sport.
Až 47% malo označenie RS
V roku 2016 predali díleri v Austrálii 2128 Octavii a až 1050 z nich nieslo označenie RS. Teda 47%! U nás sú najpredávanejšie skôr varianty v opačnom výkonom spektre... Možno už menej prekvapivé je, že väčšinu týchto áut brali zákazníci vo verzii kombi. Škoda je predsa známa tým, že na svoju triedu ponúka veľký vnútorný priestor pre posádku a ešte väčší priestor pre batožinu.
A aké boli predaje ostatných typov značky? Yeti si pripísal 855 kusov, Fabia 618 kusov, Rapid 448 kusov, Octavia Scout 437 kusov a Superb 264 kusov. Škode sa tak darí zvyšovať predaje, ale aj zlepšovať reputáciu. V Austrálii je značka známa ako lacnejší derivát Volkswagenu. Zákazníci si však stále častejšie kupujú drahšie vrcholné verzie. Priemerná cena za Octaviu RS bola 46 000 austrálsky dolárov, teda viac ako 31 000 eur. „Keď sme si uvedomili, že ide takmer o 50 tisícové auto, donútilo nás to rozmýšľať,“ hovorí šéf zastúpenia Škody v Austrálii. Na mysli má pritom prehodnotenie stratégie pre novú Škodu Superb, ktorú budú uvádzať na trh budúci týždeň. V Austrálii začnú škodovku predstavovať ako hodnotnejšie a drahšie auto podobne ako v Západnej Európe. Musím dodať, že na našom trhu sa Škoda ako lacná neprofilovala nikdy.
Zdroj: caradvice
Pozrite si tiež: Test Škoda Octavia RS III Combi TSI , Test Škoda Octavia RS III TDI DSG