Šéf AMG Philipp Schiemer sa na tohtoročnom autosalóne IAA v Mníchove vyjadril, že chce znížiť počet ponúkaných modelov. Redukcia by sa nemala týkať áut na vrchole „potravinového reťazca“ značky, ale vstupných modelov do sveta AMG. Schiemer zároveň uznal, že jeho predchodca Tobias Moers (ktorý momentálne šéfuje Astonu Martin), dostal AMG do fenomenálnej pozície na trhu so športovými autami, no napriek tomu je okresanie súčasného portfólia značky nevyhnutné.
Za všetkým sú peniaze
Pre spomínaný krok má Schiemer pomerne prozaické dôvody. AMG vraj pracuje na platforme určenej špeciálne pre elektromobily, a to odčerpáva nemalé finančné prostriedky. Ušetriť by ich vo firme mohli práve ukončením vývoja menších modelov. Samostatná platforma pre elektrické modely AMG by znamenala, že s bežnými autami Mercedesu by zdieľali o niečo menej komponentov. Vysoké finančné nároky na vývoj budúcich elektromobilov nám tak zrejme čoskoro zoberú športové Áčko i ďalšie autá.
Zúženie ponuky však nie je jediná vec v Schiemerovej agende. Chcel by totiž aj užšiu spoluprácu s divíziou vysokovýkonných pohonných jednotiek (HPP) v Brixworthe, kde stavia svoje motory F1 tím Mercedesu. Schiemerovým zámerom je „priniesť logiku a filozofiu F1“ do bežných športových áut. Čo tým presne myslí, však zatiaľ netušíme.
Zdroj: motor1.com