Je to určite zaujímavá ponuka, hoci asi málokto z nás sa chystá natočiť milión na jednom aute – s jedným motorom – ale určite to svedčí aj o mimoriadnej sebadôvere čínskeho výrobcu, ktorý tvrdí, že motor dokáže bez problémov slúžiť taký dlhý čas. S automobilmi čínskej produkcie máme minimálne až nulové skúsenosti – pamätám sa na jednu dávnu prezentáciu na našom autosalóne, kde sme si chodili obzerať interiér akéhosi pick-upu, v ktorom to vyzeralo tak, akoby boli výplne dverí priskrutkované samorezkami a jeden z varovaných nápisov, aké sú nalepené v interiéri, hovoril o nutnosti kontrolovať utiahnutie kolies po prejdení určitého počtu kilometrov. Neskôr sme si so smiechom ukazovali fotky, na ktorých boli vyobrazené akési čudesné Mercedesy, len hviezda im chýbala.

Všetko je inak

Lenže čas sa pohol dopredu, a dnes sa výrobcovia z najväčšieho trhu sveta naučili autá nielen kopírovať, ale aj vyvíjať. A tak, ako v prípade napríklad elektroniky, už aj v ponuke automobilov si razia cestičku do hrdej Európy, prípadne na iné trhy, kde sa predaje nepočítajú v kusoch ba ani v stovkách. U nás málo známa značka Chery, ktorej k pravej čerešničke chýba jedno R, zaútočila opätovne na ruský trh a tam sa rozhodla lákať zákazníkov na „Milión kilometrov dôvery“. Takže nie 100, či nebodaj 200-tisíc kilometrov, ale pre niekoho celý život za volantom jedného auta, teda ak sa niečo vážne nestane s motorom, ktorý výrobca buď opraví na svoje náklady, alebo rovno vymení. Táto opovážlivosť má aj jeden nezanedbateľný technický predpoklad, a to ten, že ide o atmosférický motor – konkrétne ACTECO SQRE4G16 štvorvalec s objemom 1,6 litra, výkonom nekonfliktných 126 koní pri 6150 otáčkach a krútiacim momentom 160 Nm pri 3 900 otáčkach. Motor spĺňa normu Euro 5.

Najväčšiu slávu si užíva pod kapotou neveľkého typu Chery Tiggo 3, ktorý je nie náhodou najúspešnejším modelom vo svojej triede na ruskom trhu. Motor je všeobecne považovaný za jeden z najspoľahlivejších vôbec, takže tá ponuka nie je vysloveným hazardom – skôr je na mieste otázka, či sa v tomto programe objavia aj ďalšie atmosférické motory, napríklad 1,8 a 2,0 litre. Prepĺňaného turbomotora 1,5 sa táto veľkorysá ponuka s najväčšou pravdepodobnosťou týkať nebude. Dodajme, že čínsky výrobca si verí aj v spoľahlivosti celého auta, na ktoré poskytuje garanciu na päť rokov alebo 150-tisíc kilometrov, čo tiež nie je stále všeobecný európsky štandard. 

Bývalý dizajnér BMW Kevin Rice, dnes v službách automobilky Chery

Nový vietor do dizajnu

Čínska automobilka myslí svoj útok na Západ celkom vážne, keďže už vlani v októbri angažovala bývalého dizajnéra BMW Kevina Ricea. Na starosti bude mať celú dizajnovú koncepciu osobných automobilov značky. Vychádzať pri tom bude z bohatých skúseností, ktoré zbieral ako člen tímu Italdesign, neskôr u výrobcov ako Opel, Saab, Ford, BMW či Mazda. Spolupracoval na navrhovaní takých úspešných modelov ako BMW 1, BMW 3 (v roku 2011), BMW 4 (2013), BMW 3 GT (2013), ale aj Mazda MX5 či CX3. Verím, že čoskoro sa k značka vrátime, a ešte sa asi budeme čudovať...

Zdroj: cheryinternational.com