O tom ako sa dá SEDMIČKA zaradiť som informoval priamo z autosalónu s kokpitu novej 911-ky. Skeptikom, ktorí mali neopodstatnené obavy, že vodič bude nútený dávať extra pozor na to, aby miesto 5-ky nezaradil 7-ku som dokázal, že robia zbytočnú paniku. Porsche našťastie nemá radenie najvyššieho stupňa podmienené poistkami prstencom, zatláčaním či ťahaním radiacej páky. Stačí mať zaradenú 5-ku, alebo 6-ku a systém odblokuje možnosť zaradiť 7.
Necelý rok neskôr prichádza s prvými neoficiálnymi info aj BMW. Minulý mesiac si dali chlapci z Mníchova patentovať svoju verziu 7 stupňového manuálu. Niekto, kto vie, že táto info o BMW bude predmetom debát po celom svete s prístupom k patentovým podaniam našiel dve kresby zámerov z Mníchova. Prvý obrázok je konvenčný prístup. Klasické dvojité H je doplnené o siedmu rýchlosť.
Druhý systém využíva robotizovaný systém, teda samočinne radiacu mechanickú prevodovku cez elektromagnetický radič. Pre zamedzenie vodičovi zaradiť zlú rýchlosť s hrozbou poškodenia motora v tak natesno naskladanom a komplikovanejšom háčku sa oba systémy opierajú o elektromagnetickú tekutinu v špeciálnom module. Kvapalina zmení pôsobením magnetického poľa vizkozitu a zabráni nesprávnemu preradeniu.
Podľa stručného technického popisu dokáže systém pracovať aj pre 8 stupňovú prevodovku. Dnes nie je jasné, či prvý a druhý systém je vôbec spojený priamo s prevodovkou a niektorou z rýchlostí. Dnes, samozrejme, nie je vôbec jasné, či a kedy tento systém uvidíme v praxi. Ale je povzbudzujúce vedieť, že v Nemecku stále viac pracujú na zdokonalení klasických mechanických prevodoviek. Zdá sa, že ich definitívna smrť napriek stále viac obľúbeným automatom nie je vôbec v dohľadnej dobe.
zdroj: bimmerpost.com