Hyundai i10 biturbo
04.11.18 23:23
M
@MedvedTo video je cudne. Pri pruznom zrychleni je vidno, ze akonahle idu na vyssie prevodove stupne (trojka, stvorka), Hyundai ziskava pomerne presvedcivo. Napriek neskorsej reakcii vodica v Hyundai pocas testu pruzneho zrychlenia (a nie, to nebola turbo diera, on naozaj stlacil plyn az po vodicovi v BMW), pomerne rychlo tuto stratu zmazal a zacal BMW presprintovavat, ako by sa na +50 koni patrilo. Naopak pocas sprintu s pevnym startom, stratu zo startu nie a nie zmazat, aj ked zrychlovali do daleko vyssich rychlosti ako pri pruznom teste. Toto mi spolu nepasuje a dokonca si myslim, ze tento test bol spraveny viac pre show, ako pre realne porovnanie.
Pri prvom teste s pevnym startom mal vodic Hyundaiu tiez horsiu reakciu.
BMW bolo upravene a to nielen vykon (+30koni oprot serii?), tak aj vid tie gumy. Ako bolo BMW na tom s hmotnostou? No istotne tiez lepsie. Do toho odpich z miesta bude mat zadokolka vzdy trosku lepsi ako predokolka. Takze v nizkych rychlostiach je predpoklad, ze to BMW bude zrychlovat trosicku lepsie.
Je uplne jedno, kolko rokov ktore auto ma, ked sa jedna o jeden sprint, tak moze byt aj 100 rocne, zaujimavy bude iba vykon, hmotnost, grip gum (obe auta maju aktualnu technologiu) a pripadne este rychlost radenia. Dajme inu disciplinu ako len sprint a mozeme porovnavat komplexnejsie.
A co akoze mal dokazat Hyundai? Ak si od neho cakal, ze dokaze oklamat fyziku, tak to nedokazal. Postavil dalsi z mnohych hot hatchov. Postav tento Hyundai na uzavretu mokru okresnu cestu (resp. uzsi zavodny okruh), daj mu za supera toto BMW a potom uvidis, co sa technologicky za 25 rokov udialo. Udialo sa to, ze cenovo dostupne korejske auto s lepsimi emisiami, podstatne bezpecnejsie a komfortnejsie porazi na hlavu nemecku premiovu znacku. Tak len tolko sa udialo za stvrt storocia.
Odpovedať