Renault 21 sa svetu predstavil v novembri 1985, teda v časoch, keď slovenským cestám ešte bezpečne vládli škodovky, žiguláky, Wartburgy, Dacie a pol. Samozrejme sa medzi nimi našlo aj pár tuzexových áut zo „Západu“, bolo ich však máličko. O autách v službách štátu to platilo dvojnásobne. V časoch Verejnej Bezpečnosti (VB) muselo skrátka stačiť to, čo bolo z Východného bloku k dispozícii. Po prevrate a neskoršom vzniku Slovenskej republiky (1993) sa však situácia zmenila a do vozových parkov Polície SR začali vo väčšom prichádzať aj značky spoza našich západných hraníc.
Okrem veľkých korábov R21 sa v službách slovenskej polície uplatnil aj kompaktnejší R19 (dokonca v podstatne väčších množstvách).
Francúzsky luxus
Polícia SR začala krátko po svojom vzniku vo väčšom prezbrojovať aj na iné autá ako Favority, či Lady. Zaujímavé je najmä veľké luxusné kombi na titulnej fotografii. Francúzske kombi Renault 21 pôsobilo ako zjavenie. Poskytovalo podstatne väčšiu mieru luxusu aj vnútorného priestoru ako Lady 2104, technické podrobnosti, ani štatistiky spoľahlivosti modelu R21 v službách Polície SR však policajti neprezradili. Len si pritom pripomeňme, že verziu R21 Nevada Francúzi predstavili už v júni 1986. Pri rázvore zväčšenom na 2744 mm mala celkové vonkajšie rozmery 4693 x 1726 x 1421 mm a v obrovskom batožinovom priestore mohla mať ďalšie dve sedadlá pre deti. Pamätáte si ešte policajné Renaulty 21 zo slovenských ciest?
zdroj: FB Polície Slovenskej republiky
R21 Nevada mohla mať až sedem miest na sedenie. Dnešné kombi strednej triedy by na podobný luxus mohli rovno zabudnúť.
Kombi verzia R21 zostala vo výrobe do decembra 1995.