V seriáli porovnanie konfigurátorov sa pokúsim priblížiť každého veľkého výrobcu áut aktívneho aj na našom malom trhu, ktorý ponúka možnosť konfigurovať auto na webstránke. Nechcem vyhlasovať víťazov ani porazených, jednoducho rozdelím konfigurátor do 3 častí, v ktorých budem popisovať ich klady a zápory. Začíname s tradičnou a legendárnou značkou Alfa Romeo.

Alfa Romeo ponúka prehľadný a rýchlo reagujúci konfigurátor.

Prehľadnosť

Na slovenskom webe www.alfaromeo.sk stačí hneď naľavo z rolovacej lišty kliknúť na druhú ikonu a ste v menu konfigurátor. Na výber máte z celej modelovej ponuky, Quadrifoglio verzie sú vedené zvlášť. Najprv zvolíte stupeň výbavy, až potom motor, čo je trochu zvláštne. Alfa má totiž inú štruktúru cenníkov, ako iné značky: najprv musíte vedieť, od akej výbavovej verzie auto chcete a až potom vyberáte motor. To trocha sťažuje výber, lebo nie pre každú líniu máte rovnaký počet motorov. Pre tie lepšie sú určené aj výkonnejšie motory a zas opačne. Avšak v hornej časti môžete aj kliknúť najprv na motory a podľa motorov zvoliť líniu výbavy. Majú to teda ošéfované z oboch strán. Palec hore. Následne sa dostanete do konfigurácie výbavy.

V hornej časti vidíte výslednú cenu, po pridaní položky hneď narastie. Stále máte na výber pohľad na auto zo všetkých strán a aj z interiéru. Alfa nemá príliš komplikované množstvo príplatkov, a tak je aj logika medzi nimi jednoduchá a viac menej len pri pár položkách.

Rýchlosť odozvy

Rýchlosť odozvy je naozaj dobrá, nemám voči nej žiadne výhrady. Ak je Alfa Romeo prvou porovnávanou značkou, nasadila úroveň veľmi vysoko. Pár adeptov na rýchlosť z úrovne minulého storočia ešte bude. Grafika je pritom na vysokej úrovni, žiadne štvorčekové obrázky áut. Režim 360 stupňov, žiaľ, neponúka zobrazenie z vrchu auta. Pre objektívnosť porovnania som konfigurátor skúšal na troch rôznych PC s troma rôznymi pripojeniami k internetu.

Vynútené kombinácie

Nič také som na konfigurátore Alfy nenašiel. Žiadne pridávanie nechcenej výbavy, môže za to aj fakt, že máloktorá výbava je viazaná na druhú, v rámci ktorej by vám výrobca nanútil ešte tretiu, štvrtú, piatu,...

Nielen výber farieb, ale aj príplatkov je prehľadný, len by mohli zaberať väčšiu časť na displeji.

Nakoniec máte k dispozícii náhľad vašej konfigurácie, ktorý si môžete vytlačiť alebo zdieľať a k dispozícii je aj QR kód. Môžete si tiež v tomto kroku zabezpečiť testovaciu jazdu. Prvý vyskúšaný konfigurátor teda nedopadol vôbec zle. Výrobca vám nič nenúti, všetko je prehľadné, rýchlosť je na vysokej úrovni, v tomto konfigurátore je naozaj radosť si vyskladať svoje budúce nové auto.

Keďže ide o prvý článok zo série, vyjadrite sa v diskusii, aké jednotlivé časti konfigurátorov vás rozčuľujú, čo by ste zmenili, prípadne na čo sa mám zamerať v ďalších častiach a o čo rozšíriť porovnávanie. Bodovanie je už na každom jednom z vás.

Modely Quadrifoglio Verde, či už pre typ Stelvio alebo Giulia, sú vedené samostatne

Celkové hodnotenie: 8/10