Konfigurátor BMW nájdete priamo na oficiálnej stránke. Najprv si vyberiete v ponuke model, ktorý chcete konfigurovať, a ten následne potvrdíte. Ako prvé vás uvíta veľký obrázok daného automobilu, ktorý je takmer cez celú obrazovku. Ak ste zameraní skôr na dizajnovú stránku, v tomto konfigurátore sa vyžijete.

Prehľadnosť

Ak mám hodnotiť prehľadnosť, nie je to nič zlé. Najprv si vyberáte z motorov, ktoré máte zoradené prehľadne pod sebou, s údajmi o výkone, zrýchlení alebo základnej ceny. Hneď si tiež vyberáte prevodovku, nie je tak vnorená až niekde v hĺbke konfigurácie. Po vybratí motora a prevodovky si v lište naľavo môžete vyberať jednotlivé časti auta, či už interiér, exteriér alebo línie výbavy. Výhodou je, že nemusíte začínať exteriérom, potom pokračovať interiérom a podobne. Ak teda chcete ponechať sériový exteriér, nemusíte sa mu vôbec venovať.

Ak však chcete riešiť interiér alebo exteriér, nič vám v tom nebráni. Naopak, BMW vám ponúkne pekné grafické ilustrácie, či už ide o farbu exteriéru, kolesá, farbu interiéru alebo okrasných lištičiek. Posledným krokom sú doplnkové prvky výbavy, ku ktorým máte tiež grafické zobrazenie a prípadný krátky popis, čo sa pod daným názvom skrýva.

Pekne grafické zobrazenia rázne znižujú rýchlosť konfigurátora.

Rýchlosť odozvy

V tomto smere je BMW konfigurátor naozaj na tom veľmi zle. Či už sa snažím o konfiguráciu z jedného alebo druhého počítača, či také alebo také internetové pripojenie, dokonca či slovenská, či nemecká stránka, je to stále rovnako pomalé. Problémom sú pravdepodobne grafické prvky, ktoré sa dosť dlho načítavajú, a to pritom nejde o žiadne 3D zobrazenia, ako ponúka napríklad konkurenčná Audi. BMW sa po tejto stránke naozaj nevyznamenalo.

Ešte som len začal s konfiguráciou a už mi BMW narátalo príplatkovú výbavu za 517 eur. Kým na to prídete, môžete mať už zakliknuté iné položky a tak sa o tom dozviete až pri sumarizácii. Zbytočne to tak zdržuje.

Vynútené kombinácie

Aj toto je doména BMW. Obzvlášť, ak si skupujete niektorú líniu výbavy, v ktorej dostanete navyše prvky. Ak máte na výber niekoľko iných možností, BMW ponúka skoro vždy tú drahšiu. Rovnaké je to aj s niektorými prvkami výbavy. Tie, ktoré vyžadujú kúpu inej položky, a po opätovnom odstránení z príplatkovej výbavy vám tie následné prvky už neodstránia. Aj z tohto pohľadu je BMW nie na výslní, ale skôr na chvoste v porovnávaní s inými konfigurátormi. A to je škoda, pretože jeho prehľadnosť patrí k tým najlepším na trhu. Pridané videá síce nezobrazujú presný pohľad na slovenský konfigurátor, avšak zobrazia aspoň aký taký prehľad.

Celkové hodnotenie: 7/10