Porsche 718 Boxster S akceleruje s PDK a balíkom Sport Chrono na stovku za 4,2 sekundy. Topspeed leží pri 285 km/h!
So zmenou označenia prichádza aj významná výmena motorov. Pod kapotou budú len turbo štvorvalce.
Nový model respektíve výrazne modernizovaný model teda prišiel o šesťvalce. Menšie motory majú ponúknuť nižšiu spotrebu a prinesú lepší výkon. Základným modelom ponuky bude verzia 718 Boxster. Za sedačkami je 2,0 litrový prepĺňaný boxer s výkonom 220 kW (300 koní) a 380 Nm (1950 – 4500 ot./min.). Silnejšia verzia S má 2,5 litrový turbomotor s výkonom 257 kW (350 koní) a 420 Nm (1900 – 4500 ot./min.). Obe verzie posilnili oproti predchodcom o 26 kW (35 koní). Dôležitejším parametrom je pre Porsche zníženie papierovej spotreby o 13 %. Prečo by inak nahradili výborné šesťvalce? Slabšia verzia s automatom spotrebuje podľa cyklu NEDC len 6,9 l/100 km (o 1 l menej než šesťvalec). Silnejšia verzia S zvládne podľa normy jazdiť za 7,3 l/100 km (o 0,9 l menej než šesťvalec). Otázna je však spotreba turbomotorov pri vysokej záťaži. V takomto režime môže pokojne prekročiť aj hodnoty atmosférických šesťvalcov. Ďalšou veľkou nevýhodou štvorvalcov je zvuk. Šesťvalcu sa jednoducho vyrovnať nedokáže a tóny vychádzajúce od motora sklamali aj Waltera Rohrla, ktorý si radšej kúpil starý Boxster.
Manuál alebo dvojspojka?
K motorom budú na výber už tradične 6-stupňová manuálna alebo 7-rýchlostná dvojspojková prevodovka. PDK je samozrejme rýchlejšia a s paketom Sport Chrono umožní už základnému modelu akceleráciu na stovku pod 5 sekúnd! 718 Boxster to zvládne za 4,7 sekundy, čo je o 0,8 sekundy rýchlejšie ako predchodca. Maximálna rýchlosť je 275 km/h. Výkonnejší 718 Boxster S akceleruje s PDK a balíkom Sport Chrono na stovku za 4,2 sekundy. Topspeed leží pri 285 km/h.
Jedinou technickou novinkou však nie sú len menšie, výkonnejšie a úspornejšie agregáty. 718 Boxster dostal nový podvozok a silnejšie brzdy. Riadenie je tiež o 10% strmšie. Uvedené zmeny robia z roadsteru ešte rýchlejšie a agilnejšie auto, akým bol predchodca. Pre ešte lepší podvozok je v ponuke adaptívne pruženie PASM (Porsche Active Suspension Management). Balík pošle auto o 10/20 mm bližšie k vozovke.
Zmeny exteriéru sú len v detailoch
Drobnými zmenami prešiel takmer celý roadster. Z predfaceliftového modelu je rovnaká len strecha, veko kufra a čelné sklo. Najväčší rozdiel v dizajne je vidno na prednej časti. Otvory na nasávanie vzduchu sú tu výrazne väčšie ako u predchodcu. Za príplatok si môžete objednať aj nové denné štvorbodové LED svetlá s dizajnom odvodeným od hyperšportu 918 Spyder. Zadná časť pôsobí po novom tiež mohutnejšie. Model S má v základe 19“ disky kolies, za príplatok si môžete dopriať aj 20“ disky. Zmeny sa odohrali aj v interiéri. Máme tu nový prístrojový panel a najnovšiu generáciu PCM (Porsche Communication Management) s dotykovou obrazovkou.
Model Boxster bude po prvýkrát drahší ako odvodené kupé Cayman. Nový roadster odštartuje v Európe od 30. apríla. Cena v Nemecku začína na 53 646 €. Za verziu 718 Boxster S si výrobca pýta 66 141 €.