Porsche svoje modely 718 so štvorvalcovými motormi ponúkalo už so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Od tohto roka však 7-stupňové PDK prichádza do série pre základný model aj verziu T. Verzie GTS aj GT4 s 4,0-litrovým atmosférickým šesťvalcom však boli v ponuke len so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Keďže sú modely s dvojspojkovou rýchlejšie, rovnako to bude aj v prípade modelov GTS a GT4. Najvýkonnejšie GT4 s 309 kW (420 k) dokáže zrýchliť so 7-stupňovou PDK prevodovkou na 100 km/h za 3,9 sekundy, čo je až o 0,5 sekundy lepší čas ako s manuálnou prevodovkou. Rovnako tiež klesla spotreba paliva z 10,9 na 10,2 l/100 km.
Sport Response na plné využitie výkonu
Slabšia verzia GTS s 294 kW (400 k) má tiež o 0,5 sekundy rýchlejšie zrýchlenie na 100 km/h, s PDK prevodovkou to zvládne za rovné 4 sekundy. Tlačidlo Sport Response umožní vodičovi na 20 sekúnd využiť maximálny výkon motora a prevodovky. Očividne je dlhodobé namáhanie motora aj prevodovky určitým spôsobom obmedzované.
Okrem týchto zmien do ponuky Porsche zaradilo namiesto Alcantary čalúnenie Race-Tex, čo je špeciálny druh látky s priepustnou štruktúrou na odvod potu. Keďže originálnu Alcantaru vyrába jedna talianska firma a jej kapacity sú obmedzené, môže byť, že do základných modelov Porsche už postačí aj lacnejší materiál. Špeciálna koža je samozrejme stále k dispozícii.
Zvyšujú tiež svornosť mechanického samosvorného diferenciálu, z 22 až 27 % pre manuálnu prevodovku na 30 až 37 % pre PDK prevodovku. Novinky si už budete môcť objednať v priebehu tohto mesiaca, dostupné prevodovky budú však až od decembra 2020 za príplatok 2755 eur.
Zdroj: Porsche