Porsche medzigeneračne prepracovalo ostrú atmosférickú 911 a dobrou správou je, že jej ponechalo plochý šesťvalec s objemom 4,0 litra. Motor však musel vyhovieť prísnejším emisným predpisom, takže v tejto chvíli má až štyri katalyzátory a dva časticové filtre. Čo to urobilo so zvukom?

Podľa prvých videí a tých, ktorí už mali možnosť počuť modifikovaný motor – našťastie nič. Auto je stále rovnako hlučné a ukričané, ako tomu bolo doteraz.

Aby konštruktéri eliminovali tieto „štuple“ na agregáte, použili ostrejšie vačky z modelu GT3 RS, aj s novými ventilovými vekami. K tomu optimalizovali olejové chladiče a vylepšili prietok vzduchu okolo individuálne nastaviteľných škrtiacich klapiek.

Maximálny výkon šesťvalca sa nezmenil, stále produkuje 510 koní, ale poklesol najvyšší krútiaci moment, konkrétne zo 470 na 450 newtonmetrov.

Aby technici kompenzovali prepad, použili o 8 percent kratší finálny prevod z Porsche 911 S/T. A je zaujímavé, že to platí nielen pre stále prítomnú šesťstupňovú manuálnu prevodovku ale tiež dvojspojkový automat PDK.

Nepatrne sa tým znížila maximálka, ale na druhej strane novinka zrýchlila v strednom tempe.

Štylisticky evolúcia

GT3 modelového roka 2025 dostala prepracovanú prednú i zadnú časť (spojler, nájdete tu dlhšie lamely difúzora a mierne iná je aj kapota motora. Dizajnéri upravili tiež spodné partie tak, že na aute zvýšili prítlak.

Veľké zadné krídlo dostalo nové šikmé bočnice a vpredu sú modernizované maticové LED, takže v prednom nárazníku už nenájde žiadne svetlá, rovnako ako v prípade základnej 911 po facelifte.

Na prednom zavesení sa objavili nové lichobežníkové ramená, ktoré majú v priereze kvapkový profil. Aj toto riešenie zvýšilo prítlak a zároveň zlepšilo chladenie brzdového systému.

Geometria bola upravená tak, aby technici kompenzovali potápanie prednej nápravy pri ostrom brzdení. A využili na to guľové čapy z GT3 RS.

Ani nová GT3 sa nevyhla povinným asistenčným systémom, ktoré vás upozorňujú na prekročenie povolenej rýchlosti či na neúmyselné vybočenie z pruhu. Našťastie Porsche umožňuje všetky tieto často otravné prvky deaktivovať stlačením tlačidla „Assist“ pod dotykovou obrazovkou.

Stále to obťažuje, ale určite menej, ak by ste museli jednotlivé funkcie vypínať postupne v niekoľkých úrovniach menu.

K ďalším neviditeľným zmenám patrí úspora 1,7 kg na odľahčených kobercoch a 1,5 kg ušetrili o niečo ľahšie štandardné hliníkové disky. Vo výsledku je auto len o 2 kg ťažšie v porovnaní s modelom pred faceliftom (1420 vs. 1418 kg).

GT3 navyše odteraz umožňuje (vôbec prvýkrát pre túto verziu) objednať si paket Weissach, ktorý v Nemecku vychádza na 18 076 eur. A k nemu môžete mať tiež prvýkrát i ľahšie horčíkové disky.

Len pre istotu pripomíname, že balík Weissach zahŕňa rôzne podvozkové diely (iné stabilizátory či spojovacie tyče), ale aj karosárske komponenty a prídavné diely.

Napríklad strecha, kryty vonkajších spätných zrkadiel, lamely v prednom nárazníku a mnohé ďalšie prvky sú vyrobené z karbónu. A objednať si môžete aj karbónový bezpečnostný rám známy z GT3 RS a S/T. Ak ho nechcete, stále máte možnosť priplatiť si za paket Clubsport, ktorý obsahuje oceľovú klietku...

Nové Porsche 911 992.2 GT3 dorazí na trh začiatkom roka 2025 a spolu s ním i prevedenie Touring. Paket Weissach si k nemu nekúpite, ale v objednávkovom systéme hľadajte balíček Lightweight. Zahŕňa v podstate tie isté komponenty, ale tiež kratšiu páku radenia z 911 S/T. Háčik je akurát v tom, že vás bude stáť až 33 900 eur, pretože obsahuje i spomínané horčíkové kolesá.

Ďalšou veľkou novinkou verzie Touring je možnosť kúpiť si štvormiestny interiér. Pre staršie modely ho dodávali firmy z druhovýroby, teraz vám ho predá priamo Porsche. A nebola to triviálna úprava...

Automobilka musela pre GT3 Touring vybaviť novú homologizáciu, upraviť užitočné zaťaženie, zaťaženie pneumatík a zmeniť ďalšie drobnosti. Samozrejme dvoch dospelých dozadu neposadíte, na to v aute nie je dosť miesta nad hlavami. Ale deti tu v obmedzenom komforte odveziete.

Aby sa im dozadu ľahšie nastupovalo, v Porsche vyvinuli nové sklopné karbónové sedadlá.

Aby sme nezabudli, aj GT3 prišla o analógový otáčkomer a odteraz ju môžete mať len s digitálnym prístrojovým panelom. Ten vám napríklad umožní virtuálne otáčať tachometer tak, aby bol aktuálny rýchlostný limit na 12 hodine.

GT3 sa potom od súrodencov líši ešte jedným drobným detailom. Stále si ponecháva náznak štartovacieho kľúča namiesto tlačidla.

Menej dobrou správou je nemalý nárast základnej ceny

Doteraz sa GT3 predávala v Nemecku za 193 417 eur. Odteraz však budete musieť zaplatiť minimálne 209 000 eur. A ak k autu prihodíte paket Weissach a pár doplnkov, rýchlo sa dostanete na hranicu až 250 000 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 32 obrázkov

zdroj: Porsche