Športové autá s manuálom sú dnes v porovnaní s ekvivalentnými modelmi s automatmi veľmi často pomalšie. Za to môže bleskové radenie elektroniky a nezriedka i väčší počet stupňov so širším rozsahom prevodových pomerov.
Lenže modernizované Porsche 911 GT3 dokazuje, že s dobrým vodičom za volantom môže byť aj auto so spojkovým pedálom stále rovnako rýchle či dokonca rýchlejšie ako stroj s dvojspojkou či hydrodynamickým uzamykateľným meničom.
Menej newtonmetrov, ale výkon rovnaký
Aby sme vám osviežili pamäť GT3 vo verzii 992.2 bola predstavená vlani v októbri, pričom auto stratilo kvôli emisiám, respektíve väčšiemu počtu časticových filtrov a katalyzátorov 20 Nm. Konštruktérom sa však podarilo zachovať maximálny výkon 510 koní a stratu sily nahradili kratším finálnym prevodom.
Automobilka zároveň vôbec prvýkrát ponúkla pre verziu GT3 možnosť objednať si paket Weissach, ktorý obsahuje napríklad ľahšie horčíkové disky. Tých zmien bolo samozrejme viac, nakoniec môžete sa na to pozrieť sami, v tejto chvíli je však hlavne jasné, že sa vývojovému oddeleniu opäť podarilo postaviť ešte rýchlejšiu GT3.
Pod 7 minút
Dôkazom je čas z Nürburgring - 6:56,294 minútu. To podstatné je, že ho Jörg Bergmeister dosiahol za volantom auta so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (!) a zároveň vybaveného spomínaným paketom Weissach.
GT3 992.2 vďaka tomu prekonala nielen Dodge Viper ACR V10 o deväť a pol sekundy, ale stačilo to tiež na skalp verzie 992.1 s dvojspojkovým automatom PDK, teda auta pred modernizáciou, konkrétne o 3,633 sekundy.
Prečo Porsche absolvovalo najnovší pokus a s touto konkrétnou technikou? „Stále viac zákazníkov 911 GT3 volí šesťstupňový manuál. A stále častejšie sa nás klienti pýtajú, aká rýchla je táto verzia Nordschleife,“ vysvetľuje Andreas Preuninger, šéf vývoja modelov GT. „Aktuálne sme im na túto otázku dali odpoveď, aj keď vieme, že auto s PDK by bolo ešte rýchlejšie“ (kratší finálny prevod dostali obe verzie – pozn. red.).
Len pre poriadok pripomíname, že najnovšia 911 GT3 zvládla okruh na pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup2 R s rozmerom 255/35 R20 vpredu a 315/30 R21 vzadu. S teplotou vzduchu 12 stupňov Celzia a teplotou trate 27 stupňov.
zdroj: Porsche