Už pri pohľade na fotografie vám musí byť, jasné, že sa s týmto autom oficiálne na bežné cesty nedostanete. Má homologizáciu len na pretekárske okruhy, nejde však o „obyčajnú“ pretekársku 911, ktorých sú po svete plné trate.

Verzia GT3 R Rennsport je špeciál z prísne limitovanej série a Porsche ich postaví len 77. To je na chlp rovnaký počet ako novodobých 935 z roku 2018 a ide okrem iného o číslo odkazujúce na pôvodnú 935/77, ktorá v roku 1978 zvíťazila v 24-hodinovke v Daytone.

Ako sme už naznačili, novinka vychádza z aktuálnej 911 GT3 R generácie 992. Jej atmosférický 4,2-litrový agregát je schopný točiť 9400 otáčok za minútu a Porsche k tomu dodáva, že ide pravdepodobne o ten najostrejší motor, ktorý kedy dali do rúk súkromným osobám, respektíve zberateľom.

Šesťvalec má 148 koní na liter, celkovo 620 koní a bol navrhnutý tak, aby mohol spaľovať palivo E25, bioetanol, ale tiež syntetické palivá, ako napríklad ReFuel a eFuel a samozrejme i klasický benzín. Automobilka dodáva, že vysoké oktánové číslo „syntetiky“, alebo skôr ich schopnosť odolávať klepaniu dovolila konštruktérom zvýšiť kompresiu a použiť „ostrejší“ predstih zapaľovania.

S motorom je spojená šesťstupňová sekvenčná prevodovka s radením pod volantom a tiež otvorený výfukový systém, ktorý je ale možné používať len na okruhoch, kde nie sú stanovené žiadne predpisy limitujúce maximálny hluk. Ak chcete mať istotu, že budete môcť jazdiť kdekoľvek, k dispozícii sú tiež dve verzie výfuku s katalyzátormi a tlmičmi.

Ak máte pocit, že Rennsport je len trochu viac odbrzdená GT3 R, nie je to úplne pravda. Podvozok s päťstupňovo nastaviteľnými tlmičmi KW z „eRka“ skutočne vychádza, ale pneumatiky Michelin Pilot Sport M S9 obuté na 18-palcových diskoch BBS sú unikátne a v podstate to isté platí pre celú karosériu.

S okruhovým R má Rennsport spoločnú len strechu a prednú kapotu, inak sú všetky ostatné vonkajšie panely originálne a pochopiteľne vyrobené z karbónu. Aj vďaka tomu sa podarilo udržať pohotovostnú hmotnosť auta na hranici 1240 kg.

Mimochodom, ak chcete, Porsche vám auto nastrieka len čírym lakom, takže vám všade ostane viditeľný uhlíkový kompozit. K dispozícii je ale tiež sedem základných farieb a nechýbajú ani farebné okruhy odkazujúce na motoristický šport značky.

Čas akcelerácie z 0 na 100 km/h výrobca neuvádza, poznáme ale maximálnu rýchlosť – 315 kilometrov za hodinu. Na jej bleskovej likvidácii sa podieľa brzdový systém AP s jednodielnymi hliníkovými strmeňmi a titánovými prvkami. Porsche hovorí, že v porovnaní so štandardnými okruhovými brzdami znižujú neodpruženú hmotnosť asi o jeden kilogram.

O redukciu váhy sa zaslúžila i nová bezpečnostná nádrž FT3.5 s objemom až 117 litrov, ktorá je opäť ľahšia o kilogram v porovnaní s tou v 911 GT3 R. Palivová nádrž a samozrejme i všetky bezpečnostné prvky v konštrukcii plnia platné normy FIA a pre úplnosť dodávame, že 911 GT3 R Rennsport je homologovaná ako jednomiestny automobil.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

zdroj: Porsche