7. generácia Porsche 911 GT3
V poradí už siedma generácia modelu GT3 RS vyvinutá v Porsche Motorsport dáva tušiť, že konštruktérom išlo o čo najlepšie jazdné vlastnosti na okruhu. Máme tu napríklad lichobežníkovú prednú nápravu alebo sofistikovanú aerodynamiku so zadným krídlom zaveseným netradične, no efektívnejšie zhora a difúzorom z pretekárskeho auta GT 911 RSR.
Zadné krídlo s prítlakom o 50 a 150 % viac
Špeciálne zadné krídlo má 2 polohy. V prvej má prítlak voči predchodcovi väčší o 50 % a v režime Performance dokonca až o 150 %. Dôležitým aspektom pri športových autách je aj pohotovostná hmotnosť. Vďaka kovaným kolesám či použitiu uhlíkových vlákien sa podarilo udržať pohotovostnú hmotnosť na úrovni len 1 418 kg s manuálnou alebo 1 435 kg s PDK prevodovkou.
O brzdné sily sa postarajú predné kotúče s priemerom 408 mm a zadné s priemerom 380 mm. Karbón-keramické brzdy sú stále za príplatok. Disky sú zmiešané, teda vpredu s priemerom 20 a vzadu 21 palcov. Príplatkové Michelin Cup 2 R pneumatiky zabezpečia ešte lepšie jazdné vlastnosti na okruhu.
Ostrý atmosférický B6 štvorliter
A čo máme pod zadnou kapotou? Plochý atmosférický zážihový šesťvalec so zdvihovým objemom 4,0 litra produkuje 375 kW (510 k) a 469 Nm. Podľa automobilky je takmer identický s pretekárskym GT3 Cup. Na prenos krútiaceho momentu bude slúžiť 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová dvojspojková PDK prevodovka. Napríklad s ním zrýchli 911 GT3 RS z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 320 km/h.
Áno, je pravda, že Turbo S to zvládne rýchlejšie. Avšak dôležitým aspektom je to, že 911 GT3 RS nejde len o rýchlosť v priamke, ale o jazdný zážitok na okruhu. A tam exceluje famózne. Vďaka prepracovanej aerodynamike dokázali s týmto autom zajazdiť Nürburgring pod 7 minút, konkrétne 6:59,93 minúty. Išlo o dlhšiu 20,8 km trať, kratší úsek s dĺžkou 20,6 km zvládli za 6:55,2 minúty.
Napríklad voči predchodcovi generácie 991.2 je to zlepšenie o neuveriteľných 17 sekúnd. V tomto smere ide o neuveriteľné číslo, sám som zvedavý, čo dokáže Porsche s modelmi GT3 RS alebo dokonca verziou GT2 RS. Už tento výsledok dáva na znamenie, že Porsche bude ašpirovať s niektorým z týchto modelov na titul najrýchlejšieho sériového auta na Nürburgringu. Kto by si chcel novinku kúpiť, už len dodám cenovku. Tá sa na domácom nemeckom trhu začína na 152 416 eur.
Zdroj: Porsche