Porsche 911 má svojich stálych klientov, z ktorých veľká časť stále preferuje manuálnu prevodovku. Aj napriek tomu, že „automatická“ prevodovka PDK je v mnohých jazdných situáciách efektívnejšia, puristi sú ochotní si za prítomnosť manuálnej prevodovky dokonca aj priplatiť. Automobilka preto pripravila verziu modelu Porsche 911 GT3 vybaveného manuálnou prevodovkou. V americkom štáte Kalifornia však práve verzia s manuálnou prevodovkou narazila na problém – nesmie sa legálne premávať po tamojších cestách. Dôvod? Vraj vysoký hluk.
Normu prepracujeme
Nepomohol ani argument, že zákonom stanovené limity prekročí verzia s manuálnou prevodovkou len krátkodobo a do vysokých otáčok, pri ktorých k tomuto javu dochádza, sa dostáva len tesne pred obmedzovačom. Plochý šesťvalec sa vytáča až na 8400 ot./min. a to sa zdá, je problém. Teda aspoň do času, kým Kalifornia neprepracuje metodológiu merania hlučnosti vychádzajúcu ešte zo starého testovania SAE J1470 z marca 1992. Ten bol totiž medzičasom nahradený modernejším testom hlučnosti SAE J2805 z mája 2020. Kalifornia však ešte musí oficiálne zmeniť celý testovací postup.
Obmedzenie sa týka len verzií s manuálnou prevodovkou. S dvojspojkovou prevodovkou PDK je hlučnosť v Kalifornii v poriadku.
Pre Porsche je to nepríjemná situácia, ako totiž uvádza Forbes, spoliehalo sa na to, že v čase spustenia predaja 911 GT3 s manuálom už bude metodológia testovania prepracovaná. Nestalo sa tak a preto dostala verzia s manuálnou prevodovkou registrovaná v Kalifornii na miestnych cestách STOP-ku. V ostatných amerických štátoch sú legálne k dispozícii verzie s prevodovkou PDK aj manuálom. Čo bude so zákazníkmi, ktorí už v Kalifornii zaplatili za svoje GT3 s manuálom a čakajú na jeho dodanie, nateraz nie je jasné.
zdroj: Forbes