Malo sa volať Porsche 901
Nový športiak sa mal pôvodne volať Porsche 901 a mal pred sebou výzvu. Mal posunúť značku s jej kľúčovým typom na novú úroveň, a to v každom smere. Nielen, že dizajn a konštrukcia nového typu boli dospelejšie, základným predpokladom pre vstup do vyššej ligy bolo použitie 6-valcového motora. No nie hocijakého, ale mimoriadneho - plochého boxera chladeného vzduchom. Už základná verzia mala 96 kW, teda 130 koní.
Porsche 911 už na pohľad vyzerá dospelejšie a vyzretejšie než predchodca Porsche 356.
Meno Porsche 911 má na svedomí Peugeot
Nový typ sa do predaja dostal začiatkom roka 1964, už ako Porsche 911. Bol to dôsledok diskusie so značkou Peugeot, ktorá na trojciferné označenie áut s nulou uprostred mala ochrannú známku. Napriek drobnému zmätku s menom prijala verejnosť nové Porsche až nečakane pozitívne. Nový športiak totiž predčil všetky očakávania nielen verejnosti, ale aj motoristických novinárov. Práve tu sa zrodila legenda, ktorej dosah, vplyv a úspech by si vtedy nik nedovolil ani len vysnívať. Auto, ktoré vo viacerých oblastiach celosvetovo stanovilo nové štandardy.
Prečo vznikla 911 Targa?
Veľmi rýchlo nasledovali ďalšie deriváty typu Porsche 911. V roku 1965 svet spoznal jedinečné riešenie pre otvorené verzie, ktoré bolo výsledkom debát malej bezpečnosti kabrioletov v USA. Porsche svojmu najväčšiemu trhu predstavilo bezpečný kabriolet Porsche 911 Targa. Tento model s odnímateľným strešným panelom a zadným mäkkým odnímateľným oknom chránil posádku 20 centimetrov hrubým stredovým kovovým ochranným rámom za hlavami vpredu sediacich. O málo neskôr prišlo na miesto takzvaného mäkkého okna takzvané panoramatické okno s vyhrievaním. Meno Targa pre túto originálnu otvorenú verziu pochádza zo známych talianskych pretekov Targa Florio na Sicílii, ktoré Porsche dovtedy vyhralo už 4-krát.
Poznáte najznámejšie disky sveta? Volajú sa Fuchs
Porsche 911 bolo od počiatku nositeľom originálnych riešení a jedinečných nápadov. V roku 1966 prišiel na svet model 911 S. Mal 160 koní, no do histórie automobilizmu sa zapísal veľkými písmenami kolesami Fuchs. Bez preháňania možno povedať, že dodnes v oblasti diskov ide o tie najznámejšie. Sú unikátne tým, že ako prvé priniesli technologické riešenie - kované z jedného dielu, vďaka čomu boli pevnejšie a ľahšie ako všetko dovtedy známe.
Na jeseň 1967 prišli ďalšie zaujímavé modely. Porsche 911 T zaokrúhľovalo ponuku zdola cenovo dostupným športiakom s motorom vyladeným na 110 koní. Išlo o model určený nadšencom, ktorí nechceli zbytočnú výbavu, luxus, nemali na športové Porsche veľa peňazí, no podľahli čaru auta, ktoré motoristické magazíny po celom svete neustále chválili, až zbožňovali. V rovnakom roku sa do predaja dostal aj model 911 E. Prvé Porsche so vstrekovaním paliva (einspritzung), ktoré poľahky splnilo prísnejšie emisné normy v USA.
V roku 1968 prišlo ďalšie zásadné zlepšenie. Modely Porsche 911 od modelového roku 1969 majú o 57 milimetrov väčší rázvor. To 2+2 sedadlovému športiaku zásadne pridalo na praktickosti a vďaka 2268 milimetrom vzdialeným nápravám zlepšilo aj stabilitu auta vo vyšších rýchlostiach. V roku 1969 skončilo obdobie dvojlitrových B6 motorov. O 4 milimetre väčšie vŕtanie valcov prinieslo zväčšenie objemu na 2,2 litra. Ku koncu výroby, v roku 1972 zväčšili motorári jedinečnému boxer motoru zdvihový objem na 2,4 litra. Výkonové spektrum Porsche 911 sa ku koncu výroby prvej generácie pohybovalo v rozmedzí 130 až 190 koní.
Porsche 911 Carrera RS 2.7 je zberateľská nirvána
A potom prišla do ponuky dodnes jedna z najvyhľadávanejších mašín nielen vo svete zberateľov, ale aj jazdcov a fanúšikov športiakov. Porsche 911 Carrera RS 2.7. Toto auto sa stalo legendou samo o sebe. Nielen originálnym lakovaným nápisom v spodnej časti po oboch stranách, ale hlavne drobným, dohora postaveným spojlerom známym ako duck-tail, teda kačací chvost. Odľahčená vyšportovaná verzia nevážila viac než tonu a vyladený, ostrý atmosférický motor s objemom 2,7 litra mal až 210 koní. Carrera RS 2.7 dokázala uháňať až 245-kilometrovou rýchlosťou. Dovedna ich v Zuffenhausene vyrobili len 1525 a dnes je jedným z najdrahších zberateľských kúskov z rodiny Porsche 911.