Partia združená pod názvom Carwow proti sebe postavila Porsche 911 Turbo S, 911 GT2 RS a 911 GT3. Ak by sme posudzovali čisto výkon, na vrchole tohto konkrétneho „potravinového reťazca“ stojí model GT2 RS. Je poháňaný dvakrát preplňovaným šesťvalcom s objemom 3,8 litra a výkonom 515 kW, teda rovných 700 koní. Krútiaci moment 750 Nm sa prenáša len na zadnú nápravu, pričom celková hmotnosť vozidla činí 1470 kg. Ide však o generáciu 991.2, nakoľko variant GT2 RS v aktuálnej generácii 992 zatiaľ neexistuje.
Rozhodne pohon 4x4?
Turbo S by sme mohli tabuľkovo zaradiť na druhé miesto. Disponuje totiž rovnakým agregátom, má však 478 kW (650 koní) a maximálnym krútiaci moment 800 Nm pri hmotnosti 1650 kg. Zásadný rozdiel je v pohone. Sila plochého motora sa totiž neprenáša len dozadu ale na všetky štyri kolesá.
Posledným do partie je Porsche 911 GT3, rovnako ako v prípade Turba S ide o aktuálnu generáciu 992. Pýtate sa, prečo vo videu nie je GT3 RS? Odpoveď je jednoduchá. Verzia RS v tejto generácii totiž ešte nebola predstavená. „Obyčajná“ GT3 je poháňaná (na rozdiel od svojich dvoch súrodencov) 4,0-litrovou atmosférickou jednotkou. Tá dodáva 375 kW, čo je v prepočte „len“ 510 koní, no z tejto trojice je najľahšia, má 1435 kg.
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že 911 GT2 RS bude pomerne jasným víťazom. Netreba však zabúdať na pohon 4x4 verzie Turbo S, ktorý v prvých desiatkach metrov dokáže autu dodať celkom slušnú výhodu. Dokáže však v šprinte na 400 metrov zmazať deficit 50 koní a vyššej hmotnosti o takmer 200 kg? A dokáže 911 GT3 držať so svojimi súrodencami krok, napriek tomu, že disponuje podstatne nižším výkonom, ale zato najnižšou hmotnosťou? Odpovede na tieto otázky nájdete v priloženom videu.
Video, foto: carwow